Zöldprogrammal nyert a Heineken

A Heineken nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint a világ legzöldebb sörgyártója cím elérését. Ennek érdekében 2010 áprilisában meghirdette A zöldebb jövőért elnevezésű integrált fenntarthatósági stratégiáját.

A program színvonalát és gyakorlatiasságát a CSR Hungary Díj zsűrije is nagyra értékelte: nagyvállalati kategóriában első helyezést ért el.

A Heineken Hungária elkötelezett híve a környezettudatos gondolkodásnak. Már évek óta odafigyel a környezetre gyakorolt hatására, azonban 2010-ben útjára indította A zöldebb jövőért nevű átfogó programját, mely a következő tíz évre meghatározza azokat a fenntarthatósági terveket, melyek célja, hogy 2020-ra a Heineken legyen a világ legkörnyezetbarátabb sörgyára – mondta Kiss Éva vállalati kapcsolatok és kommunikációs menedzser.

Annak érdekében, hogy a vállalat valóra tudja váltani célkitűzését, jelentős és hosszú távú befektetéseket hajt végre. A fenntarthatóbb jövő elérése érdekében tevékenységét és energiáját három fő stratégiai irányra összpontosítja: fejlesztésre, vagyis márkái és azok környezeti hatásának folyamatos javítására; támogatásra, vagyis dolgozói és a vállalat telephelyeinek otthont adó közösségek támogatására; és pozitív hatásra a sör társadalomban elfoglalt szerepében.

A zöldebb jövőért program keretein belül a Heineken Hungária az elmúlt évben több mint egymillió eurót fordított olyan fejlesztésekre és beruházásokra, melyek segítségével tevékenységét fenntarthatóbbá tette. Többek között átalakította a gyártás folyamatait, környezetbarát eszközöket alkalmaz, és ésszerűsítette a szállítást is. Ezeknek köszönhetően energiafogyasztásának és hulladékkibocsátásának mértékét is jelentősen csökkentette.

– Egy 2010-es újításnak köszönhetően évi 400 köbméter vizet takarítunk meg a dobozok belsejéhez használt öblítővíz a dobozok külsejének öblítéséhez való újrahasznosításával. Martfűi szennyvíztelepünkön az új mélylevegőztetők üzembe helyezésével évi 30 000 kWh energiát tudunk megtakarítani. Az újrahasznosításra nem kerülő ipari hulladék 2010-ben 0,5 termelt kg/hl sör mennyiséget csökkentettük – hangsúlyozza Kiss Éva.

A nemzetközi Heineken politikájával összhangban figyelmüket a következő területekre összpontosították: környezetbarát hűtés, környezetbarát csomagolás. A környezetbarát hűtés jelentősége: az üzletekben egyre több hűtő működik, így partnereik is rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek az energiatakarékos megoldásokra. Ezért csak olyan hűtőket vásárolnak, melyek a biztonságos és környezetbarátabb szénhidrogén-hűtőközeggel működnek, EMS-sel (energy management system) és LED megvilágítással rendelkeznek. Így 35-60 százalékkal kisebb energiafogyasztással, valamint alacsonyabb karbantartási költségekkel és hosszabb élettartammal számolhatnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.