Dióhéjban
Nyomtatásban is megjelent a Bátor Könyv
A Bátor Könyv a világ első, közösségimédia-alapú mesekönyveként jött létre idén nyáron. A történet folytatásáról ugyanis minden fejezet végén a Facebook-rajongók dönthettek. A Bátor Könyv végre nyomtatott formában is elérhetővé vált, ennek örömére a fejezetek írói egy közösen dedikált példányt juttattak el Mark Zuckerberghez, a Facebook alapító-tulajdonosához. A Bátor Könyv történetének alakulását hétről hétre több ezer rajongó kísérte figyelemmel, és szavazott az interneten a mese folytatásának irányáról. A cselekményt D. Tóth Kriszta indította el, rajta kívül a kötet létrehozásában Bakos Piroska, Bazsó Gábor, Csiszár Jenő, Geszti Péter, Kepes András, Lackfi János, Mautner Zsófia, Oroszlán Szonja, Rácz Zsuzsa, Schell Judit, Süveges Gergő és Varga Livius működött közre. A Bátor Könyv így végül egy sokszínű, stílusában és írói eszközeiben folyton változó és megújuló történet lett. A lelkesedést látva a Bátor Tábor Alapítvány úgy döntött, hogy a mesekönyvet nyomtatott formában is elérhetővé teszi, és a vételárakból befolyó összeget a tábor fejlesztésére fordítja. Ezzel minden eladott példány súlyos beteg gyerekek élményterápiás táboroztatását segíti. Így lesz a Bátor Könyv egyszerre értékes olvasmány és értékes segítség. A Facebook segítségével rengeteg emberhez eljutott a mese híre, így a Bátor Könyv kapcsán nagyon sokan megismerhették a súlyosan beteg gyerekek élményterápiás táboroztatásával foglalkozó Bátor Tábor Alapítvány áldozatos munkáját. Az idei meseírást jövőre hasonló kezdeményezés követi.
Babamentő inkubátor
Adományokból beszerzett anonim babamentő készülék beüzemelését biztosította a Dalkia Energia szerepvállalása Cegléden. Az ország több kórházában kihelyezett inkubátorokba évente összesen 3-8 gyermeket helyeznek el szüleik. Az 1996-ban útjára indított babamentő program keretében már az ország 26 kórházában található ilyen készülék, a ceglédi inkubátor a 27-es sorszámot viselheti. 2005 óta a szülők a felelősségre vonás veszélye nélkül – lehetőség szerint anonim módon – helyezhetik el gyermeküket a kórházak bejáratához telepített inkubátorokban. A Cegléd város távhőszolgáltatását is biztosító Dalkia Energia Zrt. is csatlakozott a kezdeményezéshez.
Fejlődik a K & H Gyógyvarázs program
12 intézménynek összesen 25 millió forint összegű támogatást nyújtott idén a K & H. A bank nyolc éve elkötelezetten dolgozik azon, hogy a gyermekegészségügy hatékony támogatásával a jövő társadalma számára segítsen biztosítani az egészséges és teljes életet. 2011–ben a pályázat kiemelten a gyermekszemészetre és a fül-orr-gégészetre koncentrált. A K & H-csoport az elmúlt nyolc évben 135 intézményt (köztük 98 kórház, illetve rendelőintézet és 37 mentőszolgálat) összesen több mint 373 millió forint értékű műszerrel támogatott az ország 19 megyéjében.
Jóhír-Adó
Az Aster Film 1992-ben alakult mikrovállalkozás, amely azt a célt tűzte ki maga elé, hogy filmjeiben és televíziós műsoraiban a társadalom előrevivő ügyeit, örömeit mutassa meg a közönségnek. A hosszú évek alatt számtalan olyan televíziós produkciót és dokumentumfilmet készítettek, amelyek a jobbítás vagy az értékmegőrzés szándékával
mutattak be társadalmi eseményeket irodalmi, művészeti, ismeretterjesztő filmekben, műsorokban. Elgondolásuk szerint a világban megkezdődött a negatív társadalmi jelenségek túlhangsúlyozása elleni folyamat. Ehhez a törekvéshez kívántak csatlakozni, amikor létrehozták saját erőből a www.johirado.hu mozgóképes weboldalt, amelyben fél éve folyamatosan bemutatják a civil társadalom segítőkészségét, egymás iránti toleranciáját, a jó és előrevivő kezdeményezéseket, találmányokat. Olyan embereket, akik számára a jó cselekedet nem üres frázis. A példakövetés céljával szeretnék ezt az internetes mozgalmat szervezni, amelynek szóvivője a Jóhír-Adó. Jó hírnek tekintenek minden olyan eseményt, példát, cselekvést, amely morálisan a társadalomban élők mindennapi életét segíti, közérzetét, mentális állapotát javítja. Szeretnék, ha minél többen csatlakoznának kezdeményezésükhöz, és remélik, munkájuk mielőbb támogatókra is talál.
Újra kell értelmeznünk a CSR-t?
Az Európai Unió megújította a CSR definícióját és stratégiáját. Értékelve a jelenlegi CSR-politika hatásait, az Európai Bizottság szükségesnek találta egy új CSR-definíció megalkotását, amely szerint a vállalatok társadalmi felelősségvállalása „a vállalkozásoknak a társadalomra gyakorolt hatásaiért vállalt felelőssége”. A bizottság hangsúlyozza, hogy „ahhoz, hogy a vállalkozások teljes mértékben vállalják társadalmi felelősségüket, folyamatszinten kell kezelniük a szociális, környezetvédelmi, etikai és emberi jogi szempontok érvényesítését üzleti tevékenységükben és alapvető stratégiájukban, szoros együttműködésben érdekelt feleikkel”. A bizottság javasolja többek között a CSR további integrációját a képzésekbe és kutatásokba, nemzeti és regionális CSR-politikák megalkotását és további fejlesztését.
Messzehangzó tehetségnap
A négy éve működő Messzehangzó Tehetségek Alapítvány munkájának eredménye a sok nehéz sorsú, sportban vagy művészetekben tehetséget mutató kisgyermek alapítványi tehetséggondozó programba bevonása. Az alapítványhoz ez idáig több mint 500 jelentkezés érkezett azoktól, akik szerettek volna bekerülni a tehetséggondozó programokba, melyek eddig 250 gyermek számára biztosítottak ingyenes tehetségfejlesztési lehetőséget. A közelmúltban Kőbányán fellépési lehetőséget biztosított az alapítvány, hogy megmutathassák tudásukat egymásnak, szüleiknek, pedagógusaiknak és mindazoknak, akik a tehetséggondozó programok létrejöttéhez anyagi vagy szellemi tevékenységükkel hozzájárultak.