Vasúti fejlesztéseken spórolnak a kínaiak
Kína jövőre 400 milliárd jüant, azaz 14,8 ezermilliárd forintot költ vasúti infrastruktúrára. Többet, mint a magyar költségvetés egész éves kiadási oldala, ami cirka 14 ezermilliárd forint.
Peking azonban még így is spórol: az ideinél 15 százalékkal szerényebb vasúti keretet a júliusi wenzhoui vonatszerencsétlenség, a szuperexpresszek hibái és a vasúti minisztérium pénzügyi gondjai indokolják. A Xinhua hírügynökség értesülései szerint a 400 milliárd jüanból jövőre 6400 kilométerrel nőhet majd az ország 91 ezer kilométeres vasúti hálózatának hossza, ami a korábban bejelentett tervek szerint 2020-ra 120 ezer kilométerre bővülhet. A vasúti minisztérium pénzügyi gondokkal küszködik: saját jelentése szerint szeptember végéig 2,23 ezer milliárd jüan (82,3 ezermilliárd forint) tartozást halmozott fel, amit nem képes visszafizetni. Ezért 30 milliárd jüan értékben kötvénykibocsátásra kényszerült.