A General Motors visszavette a vezetést
Az előrejelzések szerint a VW 14 százalékkal, a Hyundai 12 százalékkal növeli idei eladásait. A Japánt ért márciusi természeti katasztrófát és az októberi thaiföldi árvizet leginkább a korábbi világelső szenvedte meg: a Toyota eladásai az előrejelzések szerint 17 százalékkal maradnak el a tavalyi eredményeitől. A VW, a Daimler-Benz és a BMW 2011-ben együttesen 11 százalékkal, a detroiti nagy hármas, a General Motors, a Ford és a Chrysler átlagban 10 százalékkal növelte eladásait, miközben a japán járműipar értékesítése 11 százalékkal csökken tavalyhoz képest. Az idei világranglistát ismét a General Motors vezeti 9 millió autóval, majd a Volkswagen következik 8,2 millióval, az előrejelzések szerint harmadik lesz a Toyota 6,9 millió, negyedik pedig a Hyundai-Kia konszern 6,4 millió autóval.
Az első kilenc hónapban a GM 6,79 millió, a VW AG 6,17 millió, a Toyota 5,8 millió új gépkocsit értékesített. A CAM tanulmánya szerint 2012-ben kisebb mértékben bővül majd a globális autópiac, a japán gyártók megpróbálják visszaszerezni korábbi részesedésüket és elvesztett pozícióikat, az erős verseny előnyös lesz a vevőknek, de csökkenő nyereséget jelent majd a gyártóknak és forgalmazóknak.