Esélyt adunk! – innovatív megoldásokkal

Az együttműködésre koncentrál az Union Biztosító Esélyt adunk! programjában. Az innovatív stratégia arra alapul, hogy a társaság külső és belső erőforrásokat mozgósítva, saját tudásbázisára építve tudja a támogatás lehetőségeit – értéket teremtve – kibővíteni.

A koncepció lényege, hogy a támogatott szervezetek működését megismerve eredményesebben társíthatók az erőforrások az elérni kívánt cél érdekében. A szakmai segítség mellett a munkatársak önkéntes munkájával, munkalehetőség biztosításával, a segítő szándékú ügyfelek aktivizálásával, a közösségi hálózatok igénybevételével megsokszorozhatják az érdemi segítséget. „Az elmúlt években sokféle tapasztalatra tettünk szert, amelyek messze túlmutatnak a közvetlen pénzadományok keretein, és a gondoskodásra, az értékteremtésre, vagyis a biztosításhoz kötődő értékekre épülnek” – mondja Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs vezetője.

Segítő kezek

A hagyományos pénzbeli támogatáson túl új perspektívát jelent, ha „segítő kezet” nyújtanak partnereiknek. Az önkéntes munka, az emberi elkötelezettség évek óta megjelenik az Union Biztosító tevékenységében. Például már negyedik éve ily módon is tudják támogatni a Bátor Tábor működését. Máshol a munkalehetőség megteremtése jelent komoly segítséget. A Fejér Megyei Gyermekvédelmi Központ lakóit részben ezzel segítik beilleszkedni a való világba. Kiemelkedő jelentőségűek azok az események, ahol a gyerekek más közegben is megmutathatják magukat és képességeiket. „Lényegében nem az a fontos, hogy mi támogatók mit akarunk adni. Ha az derül ki, hogy a személyes példák és minták sokkal nagyobb lökést adnak, és fenntartják a motivációt, akkor ez hosszú távon legalább olyan fontos, mint az anyagi támogatás” – hangsúlyozza Maják Viktor. A szakmai – az Union esetében például a biztosításokra kiterjedő – támogatás is hiánypótló segítségnek bizonyulhat, legyen szó akár művészetekről, akár hátrányos helyzetből induló gyermekekről. Mikor a biztosító az ügyfeleit és partnereit – mint az általa mozgósítható közösséget – eredményesen tudja aktivizálni egy-egy cél érdekében, akkor ez komoly sikereket hozhat. Így lett eredményes például az az erőfeszítés, amelyet az egyszázalékos személyi jövedelemadó gyűjtésében kifejtettek a Bátor Tábor támogatásának egyik formájaként. Az Union Biztosító több százezres ügyfélkörének aktivizálása olyan mértékű segítséget jelentett, amely sokkal hatékonyabban működött a gyakorlatban, mint egy pénzadományozási procedúra. A kampány hatékonyságát a 2011-ben a marketingszakmai zsűri által másodízben odaítélt Arany Effie díj is fémjelzi.

Segíts egy like-kal!

Innovatív megoldásokkal megmozdíthatók az egyre növekvő közösségi felületek látogatói is. Így sikerült új támogatókat toborozni a „segíts egy like-kal” kampány keretében a Bátor Tábor tervezhető működtetésének fenntartásához. A kampány célja az volt, hogy a közösségi felületeken legyen elérhető a Bátor Tábor, növelve a szervezet láthatóságát. – A kitűzött célt sikerült elérni, a közösségi csoport létszáma azóta is folyamatosan bővül. Az adományokon túl a közösségi oldalakon növekvő aktivitás több szempontból is fontos volt. Az önzetlen segítségnyújtás érzése, ha virtuális formában is, de sokakat hozott közel hozzánk, akik később akár támogatóként vagy önkéntesként bekapcsolódtak programjaink segítésébe – értékelte az Union innovatív akcióját Küllői Péter, a Bátor Tábor kuratóriumának elnöke.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.