Dióhéjban

Válasz a válságra: partnerség, hatás, innováció

A Magyar Adományozói Fórum 2011. december 1-jén harmadik alkalommal rendezi meg szakmai konferenciáját a Kogart-házban mindazok számára, akik érdeklődnek a hazai vállalatok társadalmi befektetéseinek trendjei, stratégiai kérdései és legsikeresebb támogatói programjai iránt. A Partnerség.hatás. Innováció. 2011 – Új trendek a nagyvállalatok támogatási gyakorlatában elnevezésű konferencia Magyarországon az egyetlen olyan esemény, mely a társadalmi befektetéseket állítja középpontba. Az elhúzódó gazdasági válság során felmerülő problémák és az egyre szűkülő támogatási források adják a fórum aktualitását. Ezenkívül a társadalmi befektetésekkel foglalkozó szakemberek először cserélhetnek véleményt a közös értékek megteremtésének (Creating Shared Values) fogalmáról, valamint az átláthatóság és a szektorok közötti kapcsolódási pontok kérdéseiről. Összesen 26 vállalat 34 támogatói programmal indult a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díj pályázatán. Végül 17 pályázat jutott a döntőbe, amelyek négy kategóriában küzdenek meg a fődíjakért. A MAF Társadalmi Befektetések Díj a MAF által öt éve alapított díjának új alapokra fektetett és nevében is megújított örököse. A hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalását elismerő szakmai díjak között az egyetlen, amely a CSR-hez kapcsolódó tevékenységek közül a társadalmi befektetési programokra fókuszál.

Fogadj be! program: a harmadik aukció

Harmadik alkalommal szervezett autizmussal élő alkotók műveit felvonultató aukciót a Fogadj be! program keretében a Concorde Értékpapír Zrt. és a Mosoly otthon Alapítvány. A kezdeményezés célja a segítséggel élő fiatalok helyzetének javítása, és képzőművészeti alkotásaik bemutatásával a velük szembeni előítéletek lebontása.

Hasonlóan a tavalyi évhez, az idei eseményen is olyan alkotások kerültek árverésre, melyek az autista fiatalokat befogadó kis létszámú lakóotthonok művészeti foglalkozásai során jöttek létre. Idén, akárcsak a tavalyi, nagy sikerű rendezvényen, autista alkotóművészek száz műalkotására licitálhattak az érdeklődők. A tavaly létrehozott anyag egyébként olyan erőteljes lett, hogy 2011 májusában a Magyar nemzeti Galériában rendhagyó tárlatot mutattak be a válogatásból. A Privát labirintusok névre keresztelt kiállításon 17 autista és 9 kortárs képzőművész képei együtt kerültek bemutatásra, a kiállítást közel 5000 látogató tekintette meg. A programot értékelve Jaksity György, a Concorde Értékpapír Zrt. igazgatóságának elnöke és egyben a kezdeményezés ötletgazdája elmondta: – Az aukció elindításakor, három évvel ezelőtt nem lehettünk biztosak abban, hogy milyen fogadtatása lesz a kezdeményezésünknek. A 2008-as árverés sikere után alakult ki szorosabb kapcsolat a művészek, a lakóotthonok és a támogatók között. Az első esemény különlegessége volt, hogy a vásárlók hároméves támogatást vállaltak mind az alkotásaikat árverésre bocsátó fiatal képzőművészek, mind a hozzájuk „kapcsolt” autistaotthonok érdekében. A rendhagyó licit több mint 70 millió forintos eredménnyel zárult. A tavalyi árverésen már kizárólag autista alkotók műveiből válogathattak a licitálók, az érdeklődés azonban így sem csökkent: az aukció 26 millió forintot hozott.

Szép Játék Díjat alapít az e.on

Az olimpiai mozgalom támogatása kiemelt szerepet foglal el az E.on Hungária-csoport társadalmi felelősségvállalásában. Az olimpiai játékok mind nemzetközileg, mind Magyarországon az egyik legkedveltebb nemzetközi sportesemények közé tartoznak. A sportolók az egészséges és mozgásban gazdag életmódot, a sport szeretetét, a csapatjátékok örömét közvetítik, melynek az E.on is elkötelezett híve. Az E.on 2005-ben vált a magyar olimpiai csapat gyémántfokozatú főtámogatójává, így 2012-ben már nyolcadik éve, két olimpiai ciklusban támogatjuk a magyar csapat sikeres felkészülését és olimpiai szereplését – mondta Konrad Kreuzer, az E.on Hungária igazgatóságának elnöke. Ahogy az üzleti életben, úgy a sportban is nagyon fontos a fair játék, ezért megalapítják az E.on Szép Játék Díjat, melyet az olimpia után ítél oda egy szakmai grémium az arra méltó sportolónak. Az olimpiára való felkészülés részeként az E.on a sport iránti szeretetét és elkötelezettségét azzal is hangsúlyozni kívánja, hogy a MoB mellett főtámogatója lesz a Médiaunió Alapítvány 2012-es társadalmi célú A sport mindenkié! című kampányának.

Languagesen>hu GoogleCE
Válasz a válságra: partnerség, hatás, innováció

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.