Dióhéjban
Gyakorlati képzést segít az LG
Az LG Electronics egy speciális oktatási és kutatási klímarendszert adományozott a közelmúltban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemnek. A támogatással az itt tanuló mérnököknek először lesz lehetőségük az egyetem falain belül olyan berendezéseket tanulmányozni, amelyekkel később munkájuk során is találkozhatnak.
Az LG Electronics elkötelezett a légkondicionálás területén dolgozó mérnökök képzése iránt, amit jól példáz, hogy immár két éve tanulmányi hozzájárulással segíti az egyetem munkáját. Ez a mindkét fél számára előnyös együttműködés idén a jövő mérnökeinek gyakorlati képzését elősegítő adománnyal bővül. „A BME diákjainak eddig nem volt lehetőségük ilyen vagy ehhez hasonló berendezéseket közelebbről tanulmányozni. Most viszont az elméleti képzés mellett a mesterkurzus során az egyetemen belül lehetőségük lesz a diákoknak a klímarendszeren szimulációs feladatokat, teszteléseket és méréseket végezni. Így a jövő mérnökei fel tudnak készülni a valós helyzetekre” – mondta el dr. Kajtár László, a BME Épületgépészeti és Gépészeti Eljárástechnika Tanszékének tanszékvezető-helyettese.
Száz iskola a Pénziránytű-hálózatban
A Pénziránytű Alapítvány idén is meghirdette középiskolai pályázatát. Az elnyerhető Pénziránytű-iskola cím rangos elismerés azon iskolák számára, amelyek kiemelkedően magas színvonalon vállalják a pénzügyi-gazdasági oktatás integrálását nevelési programjukba. A hálózat jelenleg 82 középfokú iskolát tömörít, a tagintézmények összesített tanulólétszáma megközelíti a 80 ezret. A Pénziránytű Alapítvány a Magyar Nemzeti Bank és az oktatási tárca támogatásával 2009-ben hozta létre a Pénziránytű-iskolahálózatot. Az idei tanévben ismét lehetőség nyílik a cím pályázati elnyerésére. A pályázattal további 18 középfokú iskola csatlakozhat, így akár százra emelkedhet a tagintézmények száma. A Pénziránytű-iskolahálózati tagság és cím elnyerése százezer forint alapítványi támogatással is jár. A címet hároméves időtartamra a Pénziránytű Alapítvány bírálóbizottsága ítéli oda.
A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat felhívása
A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat egy sokkal ésszerűbb ajándékozási formát javasol a cégek számára, amely jótékonykodásról szól, erősíti a vállalat társadalmi felelősségvállalását, és pozitív üzenetet hordoz a munkatársak és ügyfelek számára. A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat idei karácsonyi kampányának célja, hogy a vállalatok adományukkal járuljanak hozzá az ő gyermekmentő-rohamkocsijaik működéséhez. Az elmúlt 12 évben több mint húszezer bajba jutott kisgyermeken segítettek. Az alapítvány állami támogatásban nem részesül, 1%-os adófelajánlásokból, vállalati és magánadományokból működik.