Mégsem lesz a kínaiaké a repülőtér?
Erről korábban azt híresztelték, hogy a kínai HNA-csoport és a francia Vinci építőipari társaság tett ajánlatot, s többen a kínaiakat nevezték meg esélyesként. Ennek kapcsán a magyarországi szakpolitika abban reménykedett, hogy a kínaiakkal újra lehet tárgyalni a Budapest Airport magánosításának azon pénzügyi kitételeit, melyek a Malév csődje esetén lépnének életbe. (Ez 1,2-1,5 milliárd eurós terhet jelentene a költségvetésnek.)
A Hochtief tájékoztatása szerint nem kizárható, hogy 2011-ben mégsem jön létre a repülőtérüzlet, s ennek több százmillió eurós hatása lehet a cég eredményeire, sőt veszteséges is lehet.
Meg nem erősített értesülések szerint a reptércégért a vevők nem adnának többet 1 milliárd eurónál, igaz, nyáron a kínai lapok még 1,4 milliárd euróban emlegették a tranzakció értékét.