Az udvari médiakommunikátor

Patonai Péter a tavalyi országgyűlési választások utáni nyáron vásárolta meg a 2002-ben alapított I.M.G. Inter Media Group (IMG) nevű reklámcéget a szintén ismeretlen Berlink International Ltd.-től, melyet az ismertebb offshore színhelyek közül történetesen az amerikai Delaware-ban jegyeztek be.

A reklámcégnek –legalábbis a mérlegbeszámolója alapján – az előző kormányzati ciklus alatt sem ment roszszul, de tavaly nyár óta sorra nyeri a különböző állami, illetve az ahhoz köthető megbízásokat. A Napi Gazdaság beszámolója szerint tavaly jú liusban az állami vagyon felett őrködő Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. az IMG-re bízta a közzétételeivel kapcsolatos médiatervezést és médiavásárlást, nettó nyolcvanmillió forint keretösszegben.

Az IMG a döntés pillanatában még delaware-i tulajdonban állt, ami cseppet sem zavarta az offshore-lovagok ellen kivont karddal küzdő kormányzat nemzeti vagyonkezelőjét. Igaz, a pályázati döntés után néhány nappal Patonai Péter vette át az IMG-t az offshore-gyanús vállalkozástól. Ez év február óta az I.M.G. Inter Media Group végezheti a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi Tervhez kapcsolódó médiavásárlási és médiaügynökségi feladatait is, 24,9 millió forintért.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium márciusban kötött szerződést az IMG-vel a tárca média- és márkakommunikációs stratégiájának kidolgozására, médiakampányok tervezésére, médiavásárlásra, kampányok utóértékelésére és kutatások elkészítésére nettó 272 millió forint keretösszegben. A Budapesti Fesztiválközpont Nonprofi t Kft.-től óriásplakátok, citylight- és telefonfülkehirdetések kihelyezéséért a cég 21 milliót kap.

A Kreatív Online korábbi információ szerint májusban részint az IMG nyerte meg a – hivatalosan nem állami, de „stratégiai” – Mol tévé-, rádió-, print- és közterületi hirdetéseire vonatkozó, meghívásos médiatenderét. A Diákhitel Központ gyorsított, meghívásos közbeszerzési eljárásának júliusi győzteseként az IMG médiatervezési, médiavásárlási és ügynökségi szolgáltatásokat végezhet, 55 millióért.

Októberben a Központi Statisztikai Hivatal szintén az I.M.G. Inter Media Grouppot találta legalkalmasabbnak a népszámláláshoz kapcsolódó médiakommunikációs és PR-feladatok ellátására, 177 millió forint keretösszegben. (Patonai Pétert az IMG-nél is kerestük, de a központi telefonszámon több alkalommal sikertelenül próbálkoztunk.) A Népszava kutatásai szerint a 177 millióból a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó Mahir Cityposter 6,5 millió forintot kapott, de a lapnak az I.M.G. Inter Media Groupnál a szakmaitól eltérő, ne adj isten politikai szempontoknak még a feltételezését is elhárították.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.