Budai Gyula eltévesztette a leszállópályát
A Magyar Televízió szerda esti Híradójában emlékeztettek: Budai Gyula azért fordult az ügyészséghez, mert a repülőtér új tulajdonosa az utasszám csökkenésére hivatkozva nem végezte el az ígért beruházásokat, és ez a kormánybiztos szerint felveti a privatizációs szerződést jóváhagyó pénzügyminisztériumi vezetők felelősségét. Az ügyészség viszont azt állapította meg: a fejlesztések elhalasztásából nem következik, hogy a repülőtér eladásakor bűncselekmény történt, és arra sincs információ, hogy az utasszám csökkenéssel kapcsolatos adatokat manipulálták volna. Az ügyészség ezért bűncselekmény hiányában elutasította a kormánybiztos feljelentését – hangzott el.
Budai október 6-án jelentette be, hogy feljelentést tett a BA privatizációja ügyében hivatali visszaélés, hűtlen és hanyag kezelés gyanúja miatt ismeretlen tettes ellen. Akkor azt közölte, hogy vizsgálata szerint a BA „hibás privatizációja” – az elmaradt fejlesztések és az ezzel kapcsolatos szankciók hiánya – miatt a magyar államot körülbelül 85 millió euró – mai árfolyamon számítva hozzávetőleg 24 milliárd forint – kár érte.
Kifejtette: a Pénzügyminisztériumot (PM) a privatizáció során Draskovics Tibor akkori tárcavezető, majd utódja, Veres János képviselte. „»Az elrontott privatizációs szerződést« Veres János írta alá” – mondta, hozzátéve, hogy szerinte a döntéshozó PM-et vagy az előkészítést végző vagyonkezelőt terhelheti a felelősség az ügyben. A kormánybiztos október 19-én arról tájékoztatott, hogy feljelentésére a Fővárosi Főügyészség elrendelte a nyomozást a Budapest Airport privatizációja ügyében. (MTI)
24 MILLIÁRD
AZ ELSZÁMOLTATÁSI kormánybiztos úgy vélte, Draskovics és Veres 24 milliárd forintos kárt okozott a ferihegyi privatizációval.