A Coca-Cola, az IBM és a Microsoft a legértékesebb
A darabszámok alapján már tavaly elvesztette elsőségét a Toyota, de a márka továbbra is a legértékesebb az autógyártók között. Az értéknövekedés mértékében a Hyundai vezet, a dél-koreai autógyár márkaértéke 19 százalékkal, hatmilliárd dollárra nőtt, ami csak a 61. helyhez volt elég az Interbrand top 100-as listáján.
Az első tíz helyre tehát nem kerül be autógyártó, a legjobb helyezést, a 11.-et a Toyota érte el 28 milliárd dolláros értékkel, majd rögtön utána következik a 27,5 milliárdos Mercedes, a 24,6 milliárd dollár márkaértékű BMW pedig a 15. helyre került. Tizenkilencedik lett a 19,4 milliárd dollár értékű Honda, aztán hosszú szünet következik. A listán tavalyhoz képest idén hat helyet ugrott előre a Volkswagen, ami a 47. helyezéshez volt elég, s a brand értéke 14 százalékkal, 7,86 milliárd dollárra nőtt egy év alatt.
A cégek forgalma, nyeresége, ismertsége alapján összeállított Interbrand tanulmánya szerint a válság idején is folyamatosan nőtt az autópiac, ami különösen az immár húszszázalékos részesedést jelentő Kínának köszönhető.A 125. éves születésnapját ünneplő automobilból tavaly 58,9 millió kelt el, idén 62,1 millió, 2012-ben 65 millió, 2015-ben 75 millió személygépkocsi eladásával lehet számolni.