Szerénykedik a Groupon
A legnagyobb internetes közösségi vásárlói portált üzemeltető cég a nyáron, a tőzsdei zuhanások idején még csaknem egymilliárd dollárt remélt beszedni a részvénykibocsátásból, mára ezt az összeget 540 millió dollárra csökkentette, ezzel 10,8 milliárd dollárra becsülve a kuponos cég piaci értékét. Az említett összeg akkor folyik be, ha a befektetők mind a 30 millió felkínált részvényt lejegyzik a 16-18 dolláros ársávban.
A Groupon a következő két hétben befektetői körutat szervez az Egyesült Államokban, hogy felkeltse az érdeklődést a részvényei iránt. A cég mostanában javuló teljesítményt mutat, a harmadik negyedévet 430 millió dolláros bevétellel zárta, szemben az egy évvel korábbi 82 millióval. Veszteségét is sikerült eközben az ötödére, 10,6 millió dollárra mérsékelni.
A cég költségcsökkentő intézkedéseket vezetett be, marketingkiadásait például 181 millió dollárra szállította le a harmadik negyedévben a korábbi a negyedmilliárdos szintről. A vizsgált időszakban a Groupon regisztrált felhasználóinak száma az egy évvel korábbi 21 millióról 143 millió főre emelkedett, jelezve a nagy kedvezményekkel kecsegtető közösségi vásárlásban rejlő lehetőségeket. A napi kínálatból rendszeresen vásárlók száma is megugrott, méghozzá a tavaly ilyenkori 4,6 millióról 30 millióra.