Nem fütyülős, de jól megy: a kecskeméti Mercedes
Ez az autó nem azért érdekes, mert sok fogy belőle nálunk, hanem azért, mert Magyarországon készül majd. A Mercedes persze azért bízik abban, hogy itthon is kelendőbb lesz elődjénél legújabb modellje, melynek első példányai még a németországi Rastattból származnak, de már próbaüzemel a kecskeméti telep is, ahol 2012-ben indul a sorozatgyártás. Aminek természetesen örülünk, ahogy annak is örülnénk, ha sok fogyna az új B osztályból, mert az jelentős életszínvonal-emelkedést jelentene, hiszen a legújabb változatból a legolcsóbb is 7,1 millió forintba kerül. Igaz, a 122 lóerős teljesítményű Blue efficiency modell árában már a 25 százalékos áfa és 478 ezer forintnyi regisztrációs adó is benne foglaltatik. A hazai piaci trendek, valamint az árlista figyelembevételével nem sok esély van arra, hogy alaposan megugorjanak a második generációs B-modell eladásai. Na nem azért, mert az autó nem jó, sőt nagyon is jó, sokkal jobb, mint az elődje, pedig az sem volt rossz.
Az új dízelek például annyira csendesek, hogy tankoláskor veszi észre a tulaj, hogy gázolajat kell vennie, ráadásul jóval ritkábban, hiszen vegyes üzemmódban 4,4 litert fogyaszt az 1,8 literes, négyhengeres motor. Ennek ellenére nem kell megalkudni, mert a nevében is kompakt Sports Tourer akár 210 km/ órás sebességre képes, persze csak német autópályákon. A 2,7 méteres tengelytávú és 4,4 méter hosszú autó tömege 1,4 tonna, csomagtere 486 liter, ami a hátsó üléstámlák lehajtásával 1505 literre bővíthető.
A B osztályú modellben szériafelszerelés a radaros ütközésfigyelmeztető és az adaptív fékasszisztens, mely az utoléréses balesetek veszélyét nemcsak a városi forgalomban csökkenti, hanem 30 km/óránál nagyobb sebességnél is megóv.
Összeütközésektől azért nem lesz mentes a kecskeméti autó megjelenése.
Évtizedeken át a Mercedes volt a hivatalos protokollautó itthon. Aztán az Audi vezetése elérte, hogy a győri beruházást méltányolva négykarikás autókból álló flotta álljon a parlamenti parkolóban. A kecskeméti beruházás bejelentése után ismét felmerült a kérdés, mivel járnak majd vezetőink. A választ az első magyar Mercedes elkészülése előtt megkaptuk: Superbekbe ültek kormánytagok. Ennek több üzenete is volt; az egyik, hogy szakítunk a prémiummárkákkal, a másik, hogy hűek maradunk a VW-konszernhez, mely az Audik mellett Skodákat is gyárt, magyar motorokkal.
Az új kompakt Mercedes térkínálata vetekszik több középkategóriás modellével, különösen ami a hátul ülő utasok lábterét illeti. Persze ha nem túl nagy darab a sofőr, de ezt is lehetne szabályozni, már csak a további fogyasztáscsökkentés miatt is.
Két nemzedék Merci
Az első generációs B osztályú kompakt Mercedesből világszerte 700 ezer kelt el. Magyarországon hat év alatt 922 darabot, 2010-ben 63-at helyeztek forgalomba, és a JATO adatai szerint 2011. október közepéig 42 darab, a 2008-as csúcsévben 253 darab B-Mercedes kelt el itthon.