Egyre kevesebb benzin fogy
A többi benzinfajtát hozzászámítva még rosszabb a helyzet. A régóta külön közölt, egy év alatt 34 százalékkal visszaeső 98-as aránya ma már szinte kimutathatatlan – a teljes forgalom mindössze 0,5 százaléka. A mostantól szintén külön feltüntetett, 2 százalékos részesedésű prémiumbenzinek sem jártak sokkal jobban: ebből 11 százalékkal kevesebbet értékesítettek az első kilenc hónapban, mint 2010 első háromnegyed évében. Gázolaj tekintetében a helyzet nem ennyire aggasztó, bár 2010 ott is 10 százalékhoz közelítő eséseket hozott (főként az év elején), azóta a mutató a halovány 1 százalék körüli pozitív tartományban áll.
Egyre inkább nyílik tehát az olló az elsősorban magánautósok által használt, korábban népszerűbb benzin és a főleg fuvarozókra jellemző gázolaj forgalma között.
Noha a dízel az év során jellemzően olcsóbb volt a benzinnél, szakértők nem ezzel, hanem az általános gazdasági helyzettel (egyszersmind a lakosság és a vállalatok fizetőképessége közötti réssel) magyarázzák a jelenséget. Ugyanakkor tény, hogy a benzin és a gázolaj sem volt soha olyan drága, mint manapság.
(Grafikonunkon a szezonalitásból, negyedévről negyedévre fokozódó keresletből fakad a növekedés, az előző év ugyanazon időszakához képest viszont markáns visszaesés a jellemző.)