Utolsóból első
– A kezdetekkor ez volt az ország legkisebb baromfi -feldolgozó üzeme, 150 fős gárdával, 800 millió forintos árbevétellel. Mostanra alkalmazottaink száma 1500 fölé emelkedett, termelésünk pedig meghaladja a 30 milliárd forintot. Több mint 53 ezer tonna baromfit – elsősorban brojlercsirkét, májlibát és pecsenyekacsát –dolgozunk és dolgoztatunk fel, ekkora mennyiségű élőárut sehol másutt nem vágnak le Magyarországon – sorolta a piacvezető pozíciót igazoló tényeket Magyar József vezérigazgató.
A szentesi gyár tevékenysége három fő területre koncentrálódik: a vágott és bontott baromfitermékeken kívül továbbfeldolgozott, illetve készre sütött termékeket állít elő. Itt készül a Valdor termékcsalád mind szélesebb skálája, a sokféle ízesítésű Delko sonka, hogy csak a legismertebb neveket említsük. Az évek óta folyó fejlesztés eredményei többek között a hazánkban elsőként előállított gyorsfagyasztott, készre sütött termékek, a védőgázos és Darfresh technológiával csomagolt friss áru és a konyhakész, sütőtálcás termékek. Hosszú listát alkotnak közülük azok, amelyek jelentős hazai és külföldi elismerésben részesültek. A példa nélküli innováció töretlen: a gyár évente nem kevesebb mint 15-20 új termékkel rukkol elő.
Látványos a Cooppal folytatott együttműködés is, amely 2005 óta 8 millióról 1,7 milliárd forintra, vagyis kétezerszeresére (!) bővült. – Eleinte „kóstolgattuk” egymást, mára pedig büszkén elmondhatjuk, hogy a Coop láncolaton keresztül az ország minden pontján jelen vagyunk. Másnak sem kívánhatok többet vagy jobbat –mondja nevetve a vezérigazgató.
Meggyőző a külpiaci jelenlét is: a Hungerit Zrt.-nek 35 országban 200 kereskedelmi partnere van, készítményei nemcsak Nyugat-Európába és a környező országokba, hanem Kínába és Japánba is eljutnak. Az export a teljes – a tervek szerint idén 36 milliárd forintos – forgalom 50-60%-át teszi ki, a kiegyensúlyozott bel- és külföldi kapcsolatrendszer jól kiegészíti egymást.
Vannak persze hátráltató tényezők is – így az időnként „gyanúsan” megugró takarmányárak, a folyamatosan növekvő üzemanyag-kiadások –, ám Magyar József 41 éves szakmai tapasztalattal háta mögött határozottan állítja: ha a minőség megvan, akkor azt a vásárló meg is veszi.