Felelősségteljesen –cégként és a volán mögött is

A VI. Coop Rally a Borsodi Sörgyár K . területéről indult, így természetes, hogy azonnal szó esett a felelős magatartás fontosságáról – piaci értelemben és gépjárművezetőként egyaránt.

Tőtös Zsolt ügyvezető igazgató örömmel ajánlotta a versenyzők figyelmébe a gyár termékeit, ám sietve hozzátette, azokat – a régi, jól ismert márkákat, illetve a sok különleges ízt hozó újdonságot – csak a versenynap végén, a gépkocsiból kiszállva fogyaszszák, hiszen a járművezetés és az alkoholfogyasztás alapvetően kizárják egymást.

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Bőcsön 1973-ban alapított gyár napjainkban az ország három legnagyobb sörgyártójának egyike. Az elmúlt évek fúzióit és kivásárlásait követően jelenleg a StarBev nemzetközi vállalatcsoport része, amely térségünk kilenc országának sörgyárait fogja össze. A hazai forgalmazás terén a dobogós harmadik helyet foglalja el, termelése az évente 5,5-6 millió hektolitert előállító piac mintegy 24%-át fedi le, s büszkén mondhatja el magáról, hogy vezető márkája, a Borsodi az ország egyik legkedveltebb, ha nem a legkedveltebb söre.

A vállalat azóta, hogy 1990-ben részvénytársasággá alakult, majd egy évvel később privatizálták, rengeteg fejlesztésen, bővítésen ment át. Korábban is élen járt a termékfejlesztés terén – 1987-ben itt állítottak elő hazánkban először alkoholmentes és 50 literes, hordós kiszerelésű sört, majd fémdobozos (1995) és műanyag palackos sört (2004). A gyár a hazai gyártók közül 1996-ban elsőként szerezte meg az ISO 9001 nemzetközi minőségbiztosítási tanúsítványt, majd 2003-ban, 30. születésnapjának évében itt készült el Európa legnagyobb silófestése. Két évvel később adták át az új sörfőzőházat – a régiből időközben látogatóközpont lett –, majd az új szennyvíztisztítót, amely bioenergia felhasználását is lehetővé teszi a gyártás során.

Az innováció napjainkban sem lankad, a sok nagynevű márka – Stella Artois, Spaten, Beck’s, Löwenbräu, LöwenWeisse, Staropramen, Hoegaarden, Leffe, BelleVue – gyártása és forgalmazása mellett folyik a Borsodi fejlesztése is. A mögöttünk álló év e téren kimagaslónak számít. Tavaly vezették be az első, széles körben hozzáférhető ízesített sört, a citromos Borsodi Frisst, majd az idén megjelent a Borsodi Friss két újabb variánsa, a citrusos grapefruit, valamint az almás ízű is.

Az innovációnak itt még nincs vége, hiszen az idén került a boltokba a Borsodi Sör búzamalátával készülő változata, a Borsodi Búza. Bár a nyár nem volt igazán forrónak mondható, a könnyű, alacsony alkoholtartalmú italok egyetlen szezon alatt az összforgalom 5,6%-át hasították ki maguknak a júliusi piackutatási adatok alapján, ennek közel felét piacvezetőként a Borsodi Friss adta. Ez pedig egyértelműen arra utal, hogy a lágyabb ízekkel olyan fogyasztókat is sikerült megnyerni, akik korábban nem szerették a sört annak kesernyés íze miatt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.