Nem csak a pénz hiányzik

Nem kizárólag az akadályozza a magyar kis- és középvállalkozások megjelenését a nemzetközi piacokon, hogy nincs hozzá elég tőkéjük. Sokkal inkább az a baj, hogy nincsenek birtokában alapvető információknak és tudásnak sem. Egy uniós felmérés szerint a cégek 73 százaléka egyáltalán nem tudja, hogy az EU-n belül milyen eszközei vannak – például milyen egy közösségi közbeszerzés, vagy hogy tud részt venni egy nemzetközi kiállításon. 20 százalékuk ismeri a lehetőségeket, de nem él velük, és csak a maradék 7 százalék használja ki az EU-t mint piacot. Ez uniós átlag, de a magyar valóság sem tér el ettől – mondta Bödős Róbert, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) főosztályvezetője. A hiányosságok, az alapvető nehézségek feltárásáért elindítottak egy programot, ennek keretében céglátogatásokba kezdenek. Felkeresik azokat az exportőr, és potenciális exportőr kis- és középvállalkozásokat, amelyek tapasztalataira alapozva stratégiát készíthetnek a nemzetközivé válás elősegítésére. Háromezer vállalkozást szeretnének elérni. A beszélgetések az év végéig zajlanak, ezek alapján jövőre kerül sor a konkrét tanácsadásra. A végső cél az érintettek exportjának 10 százalékos növelése, illetve hosszú távon az összes magyar exportból 18 százalékról 20 százalékra növelni a kis- és középvállalkozások részesedését. Nem csak az exportőröket vették célba: 50 olyan befektetőt is megkeresnek, akiktől azt fogják megkérdezni, mire lenne szükségük ahhoz, hogy visszaforgassák az itt megtermelt hasznukat

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.