Szentgotthárd lesz az Opel-motorközpont
Az építkezést a német Kocks Engineering GmbH koordinálja, és a munkálatokban száznál több magyar beszállító vett részt, naponta átlagosan 150 ember dolgozott az építkezésen, több mint 90 százalékuk magyar.
A 31 ezer négyzetméternyi régi autógyári terület is megújult, ide már meg is érkeztek az első gépek, és a hengerfejgyárba már a nyári leállás alatt új gépeket telepítettek. Volker Hoff, az Opel-Vauxhall alelnöke lapunknak elmondta, hogy Európában jelenleg három helyen gyárt motorokat a General Motors, de a létrejövő új beruházással Szentgotthárd lesz a konszern hajtóműgyártó központja, az itt készülő három új motorgeneráció pedig nemcsak a legkorszerűbb technológiákat vonultatja majd fel, hanem a legkorszerűbb, legrugalmasabb gyártási technológiákat alkalmazza.
A magyar kormány húszmillió euróval támogatja 800 új munkahely létesítését, jelenleg is tart a toborzás. Solt Tamás, a szentgotthárdi gyár igazgatója lapunknak elmondta, hogy eddig száz magasan képzett új kollégát vettek fel. Főleg a térségben és Szentgotthárd hatvan kilométeres körzetében toboroznak.
Várják még biztosítási mérnökök, magasfeszültséghez értő, karbantartó és mechatronikai szakemberek jelentkezését. Az új motorgyárnak beszállító magyar vállalkozásoknál keletkező új munkahelyek száma több ezer lesz.
A 2012 végén induló üzem a teljes felfutás után évi félmillió motor előállítására lesz képes. 1991 és 2010 között a General Motors 735 millió eurót fektetett be Szentgotthárdon.