A hipermarketek leverték a kínai piacot
Míg a 2007-től kezdődött kiskereskedelmi recesszió során a hazai háztartások jelentősen visszafogták a tartós fogyasztási cikkekre szánt költéseiket, addig a Gfk szerint 2011 folyamán a ruházati piacon már megállt a zsugorodás, s a hazai háztartások a tavalyival azonos mennyiséget vásároltak ruházati termékekből. A Központi Statisztikai Hivatal összesítése szerint ellenben az év első felében enyhén növekvő árak mellett is egy százalék körül csökkent a ruházati termékek pénzben mért forgalma az előző év azonos időszakához képest. A kismértékű eltérés abból fakadhat, hogy a KSH a kiskereskedelmi cégek forgalmi adatait veszi alapul, míg a GfK háztartartások önbevallásán alapuló fogyasztást. A GfK Hungária úgy látta, hogy szegényebb vásárlók jellemzően a nagy hipermarketekben és a piacokon vásárolnak be, míg a tehetősebb vásárlók, illetve a fiatalok a nagyobb butikokban, ruházati szaküzletekben és ruházati áruházláncokban költik a pénzüket.