Műmagyar termék miatt bírságolt a GVH

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a CBA egyik legnagyobb partnereként ismert Hansa-Kontakt Kft., amikor reklámkiadványában olyan termékeket hirdetett magyarként, amelyek származási helye nem Magyarország – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A versenyhatóság ezért ötmillió forint bírsággal súlytotta a kiskereskedelmi céget.

A Hansa-Kontakt Kft. a CBA franchise rendszer egyik regionális központja, melynek üzlethálózatához hét megyében (Bács-Kiskun, Békés, Csongrád, Heves, Pest, Jász-Nagykun-Szolnok, Tolna) összesen 133 bolt tartozik. A vállalkozás a CBA regionális reklámkiadványában magyar nemzeti színekkel és „magyar termék” felirattal reklámozott több olyan terméket, melyek márkája hasonlított egykor hagyományos magyar áruk korábbi védjegyéhez, így a Szerencsi Party étbevonót, a Tomi Kristály mosóport, illetve az ERU Camping néven futó teavajat. A reklámkiadványban feltüntetett információval ellentétben a termékek csomagolásán feltüntetett származási hely már nem Magyarország volt. A Szerencsi Party étbevonó ugyanis Csehországban, a Tomi Kristály mosópor Ausztriában, Lengyelországban és Szerbiában, míg az ERU Camping teavaj Szlovákiában készül.

A GVH megszüntette ugyanakkor az eljárást a CBA franchise rendszer tulajdonosa, a CBA Kereskedelmi Kft. ellen, amely előszeretettel állítja be magát a magyar termékek feltétlen támogatójának. (Szlogenjük: A magyar üzletlánc.) A versenyhatóság döntése szerint a vitatott tevékenységért a CBA Kereskedelmi Kft. nem elmarasztalható. A cég jogorvoslatért a bírósághoz fordul. (Munkatársunktól)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.