A GM őrzi első helyét a kínai piacon
Haszonkulcsának csökkentésére is hajlandó volt az amerikai General Motors (GM), csakhogy megőrizze vezető helyét a lassuló kínai piacon.
A GM 15 százalékkal mérsékelte furgonjainak árát, s ma már mindössze 138 dollárt keres egy-egy 4384 dollárért adott példány eladásával, ám az akcióval megőrizte elős helyét Kínában. A GM az első fél évben 1,27 millió gépjárművet értékesített legnagyobb piacán, míg legnagyobb riválisa, a VW 1,1millióig jutott – írja a Bloomberg.
Az amerikaiak szerencséje, hogy a németek nem árulnak kisáruszállítókat Kínában, ahol rendkívül népszerűek a sokoldalú járművek. Minden nyolcadik eladott jármű a furgon kategóriát képviseli. A furgonpiac az idén tíz százalékot szűkült, a GM helyi leány cége, a SAIC-GM-Wuling forgalma viszont csak három százalékkal csökkent. A legnépszerűbb GM-modellból, a Wuling Sunshine-ból július végéig 415 ezer kelt el.