Az online áruházak a válság nyertesei

A gazdaságnak kevés olyan ágát tudjuk megnevezni, amely az elmúlt évek recessziója közepette is képes volt növekedni. Az internetes kereskedelem a kevés kivétel közé tartozik.

Miközben Magyarországon összességében stagnál a kiskereskedelem, s a boltok egyre nehezebben tudnak talpon maradni az évek óta húzódó gazdasági válság közepette, az internetes kereskedelem valósággal szárnyal. A netes boltok forgalma 2009-ben megközelítette a 100 mil liárd forintot, 2010-ben meghaladta a 133 milliárdot, ami a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékát teszi ki. Idén az árbevétel 155-160 milliárd forint körül alakulhat, ami ha teljesül, akkor az a teljes kiskereskedelmi forgalom mintegy 2,2 százalékát jelentené. Az ér tékesítés ezek alapján 2009-ről 2010-re 25 százalékkal emelkedett, és 2011-ben is további 17-20 százalékos bő vülés várható – derül ki a GKIeNETfelméréséből.

Az előbbi számok nem tartalmazzák az aukciós piacterek ada tait, amelyek 2010-ben összesen 28-30 mil liárd forintos forgalmat bonyolítottak azon termékek értéke alapján, amire licitáltak. Ebből a pénzből egyébként elsősorban az értékesítési jutalék maradt az oldal tulajdonosainál, a többi pénz a regisztrált tagok között cserélt gazdát.

A hazai e-kereskedelem legnépszerűbb termékkategóriái az ételital, a háztartási gépek, a könyv, újság, magazin, a ruházat, a számítástechnika és a műszaki cikkek voltak, elsősorban ezeket keresik a vásárlók az interneten.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.