Nesze semmi, fogd meg jól!

Botrányba fullad a magán-nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetése: sokan aligha kapjákmeg pénzüket augusz tus végéig.

A Magyar Posta szak értői négy lehetőséget soroltak fel lapunknak, miért nem tudják határidőre kézbesíteni a tagoknak járó összeget. Ezekben annyi a közös: a posta semmiről sem tehet, és mossa kezeit. A hibát valaki más, az ügyfél vagy a kifizetési utalványok kitöltője követte el, amikor elírt valamit.

A posta szerint volt aki azért nem kapta meg a pénzét, mert nem létező utcát és házszámot adott meg kézbesítési címként. Akadt, ahol az irányítószám és a településnév nem egyezett. Máshol a címzett nevét adták meg hibásan. S voltak olyanok, akik külföldi lakcímüket tüntették fel.

Lapunk megpróbált utánajárni, hogy az állami nyugdíjrendszerbe vissza térők közül eddig hányan kapták megmagán-nyugdíjpénztári reálhozamukat a postán keresztül. A cég saját adatkezelési szabályzata mögé bújt a kérdés elől. Szerintük szabályaik „szigorúak és korrektek”, ezekhez tartják magukat. Így azt az információt, hogy hibás címzések tömege mellett a posta kézbesítője hányszor találta meg mégis a reálhozam gazdáját, az állami vállalat szerint a nyugdíjpénztárak „jogosultak megadni”. Mint ahogy azt is, a posta hány pénztártagot értesített ki pénze érkezéséről.

Tegyük hozzá: feltéve hogy a posta minderről a pénztáraknak részletesen beszámol. Tapasztalataink szerint nemcsak a kasszák, hanem más irányba is elég szerény az információszolgáltatásuk. Ez persze magyarázható lehet azzal, hogy a társaság – alig egy év működés után – napokban leváltott kommunikációs osztályának helyébe új főosztály lépett. A közvetítésükkel lapunkhoz eljutott válaszokat jegyző „szakértő postások” hosszan feleltek kérdéseinkre, sokat mégsem mondtak. Arra például, hogy a reálhozamok kifizetése kapcsán voltak-e reklamációk, és ha igen, mire panaszkodtak az ügyfelek, nem adtak értékelhető választ. Az legalábbis, hogy a postásvezetők írásban vállon veregették egymást, és kifejtették: cégük megtette az intézkedéseket a többletforgalom kezelésére, nem az. De az sem, hogy a nyugdíjpénztárak az utalványok zömét már feladták, a kifizetések pedig „rendben és zökkenőmentesen” zajlanak, miközben mindenki arról beszél, hogy komoly gondok alakultak ki a kiutalások körül. Panaszokról, kritikákról, az ügyfelek észrevételeiről nem beszélnek, pedig ilyeneket a postahivatalok „frontvonalon” dolgozó munkatársai vagy a kézbesítők egyaránt naponta hallanak. A tőlük érkező jelzések pedig, ha esetleg tagadnák is, eljutnak a társaság vezérigazgatósá gáig. Erre utal az, a szakértők leírták: „több esetben előfordult, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a reálhozam jogcímű kifizetési utalványok”.

Akárhogy is, sokan még napokig reménykedve leshetik a postást, hátha hozza a magán-nyugdíjpénztári reálhozamot. Arra azonban, hogy a kézbesítők valójában hány címre nem értek még ki a pénzzel, nincs válasz. A posta szerint ezt a nyugdíjpénztáraknak kellene tudniuk.

Internetes kimutatás a volt nyugdíjpénztártagnak járó összegről
Internetes kimutatás a volt nyugdíjpénztártagnak járó összegről
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.