Közel járnak a Malévhoz a kínaiak

Alaposan, 18,5 milliárd forinttal kistafírozta a Malévot a tulajdonos magyar állam, miközben lázasan keresik a légitársaságba invesztálni hajlandó külső befektetőt is. Információink szerint a kínai féllel újabb szakaszba értek a tárgyalások, úgy tudjuk, hogy már dolgoznak a konstrukció részletein.

Lapunk több forrásból megerősített információi szerint az üzletet tervező munkacsoportban részt vesz a cég tavasszal leköszönt vezérigazgatója, Martin Gauss is, valamint a Malév humánpolitikai főnöke, Király József és a kereskedelemért felelős igazgató, Gergye Ottó is, akik titoktartási szerződés mellett dolgoznak az immár kínai–magyar légitársaság üzleti tervezésén.

Úgy tudjuk, hogy a Malév jelenlegi üzemméreténél lényegesen kisebb, egyes híresztelések szerint feleakkora légitársaság terveit dédelgetik, az azonban nem világos, kinek a megbízásából. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium illetékesét az ügyben nem értük el, így csak belső forrásokból tudjuk, hogy „külső szakértői csoport” dolgozik a projekten. Az információk alapján tehát elképzelhető az is, hogy a hármak a kínai fél felkérésére dolgoznak.

A minisztérium korábban azt közölte, hogy több lehetséges partnerrel is tárgyalnak, s tőkeerős, stabil hátteret biztosító, lehetőség szerint szakmai befektetőt keresnek a légitársaságba, amely hosszú távon biztosítani tudja annak jövőjét. A befektetők mindegyike új cégben képzeli el a nemzeti légitársaság folytatását, ami már csak azért is logikus, mert az EU eljárást folytat a Malév állami támogatásait illetően. Szakértők szerint komoly esélye van annak, hogy a döntés nyomán a Malév Zrt.-nek vissza kell fizetnie a neki juttatott állami forrásokat.

Tegnap döntöttek a Malév tőkehelyzetének rendezéséről is, a gazdasági társaságokról szóló törvény előírásai szerint összesen 18,5 milliárd forint tőkét kapott a cég, ebből 8,52 milliárd friss pénzt a „rendkívüli kormányzati intézkedések” előirányzat terhére, míg további csaknem tízmilliárd forint a tulajdonos MNV korábbi Malév-kölcsöneinek és kamatainak tőkésítése. Mivel idén nyár elején a Malév már kapott 4,5 milliárd tőkét, így kiegyenlítették a 22,5 milliárdos negatív saját tőkét, amelyet még a szakértői csoportot vezető Martin Gauss korábbi vezérigazgatósága idején hozott össze a légitársaság. Ismert, hogy a Malév a 2009-es és a 2010-es évét is 24 milliárd forintot meghaladó veszteséggel zárta.

Felszállás kora reggel – Keletről jöhet a segítség
Felszállás kora reggel – Keletről jöhet a segítség
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.