A magyarok érzelmi alapon válogatnak

Jelentős eltérések mutatkoznak a magyarok biztosítókkal kapcsolatos hozzáállásában a globális átlaggal összevetve.

Az empatikus-emocionális megközelítés alapvető fontosságú a hazai ügyfelek számára, amikor megítélnek egy ilyen intézményt vagy pénzügyi szolgáltatót – derül ki az ING Group nyolc országban elkészített felméréséből, melyben hazánk mellett Csehország, Dél-Korea, Hollandia, India, Lengyelország, Malajzia, Mexikó, Románia és az USA lakosságát kérdezték meg a biztosítási szektorral kapcsolatos véleményéről. A magyarok válaszai ban 51 százalékos súllyal szerepelt az érzelmi tényező, a globális mintában ez a mutató csak 46 százalék. A racionálisfunkcionális megközelítés ugyanakkor kevésbé fontos a számunkra, súlya 49 százalék, szemben az 54 százalékos globális átlaggal.

Az erős negatív érzelmek következtében a magyarok jelentős hányada egyszerűen ki sem lép a pénzügyi szolgáltatások piacára. Ezt támasztja alá a kutatásnak az a megállapítása, miszerint a megkérdezett honfitársaink 40 százaléka az „elkerülő” kategóriába tartozik. Ők azok, akik nem bíznak a biztosítóban, ám maguknak sem tulajdonítanak olyan készségeket, amelyek alapján igénybe mernének venni egy komplexebb szolgáltatást, emiatt távol maradnak a piactól. További 18 százalék erősíti a „gyanakvók” csoportját, akik csak magukban bíznak és nehezen lépnek pénzügyi kérdésekben.

Ezzel szemben a második legnagyobb csoportba (22 százalék) azok tartoznak, akik inkább megbíznak biztosítójukban, és magukról is feltételezik, hogy képesek átlátni egy bonyolultabb szolgáltatást. Ők a „kompetensek”, akik kellő magabiztossággal járnak el pénzügyeikben. A hazai válaszadók további 20 százaléka szintén bízik biztosítójában, azonban pontmagában nem: saját felkészültségét nem látja elégségesnek a pénzügyi döntésekhez. Ők az úgynevezett „delegátorok”, akik inkább rábízzák pénzügyi döntéseiket a biztosítóra vagy más pénzügyi szolgáltatóra.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.