Feszült, kiégett dolgozók

A tulajdonosok és felsővezetők kezdik belátni, hogy a kiégett, feszült dolgozók sohasem lehetnek igazán jó munkaerők. Év eleje óta ezért határozott élénkülés tapasztalható az üzleti és emberierőforrás-tanácsadással foglalkozó cégek piacán, és a stresszmenedzsment területén.

Bár ez a szegmens is alaposan megtépázódott, sokan tartjuk úgy a szakmában, hogy a válság inkább tisztító tűzként tarolt a tanácsadó cégek erdejében – állítja Németh Gergely, a Corporate Values Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft. ügyvezető partnere, a 2010-es Év Kiváló Tanácsadója díj nyertese. – Még mindig rengeteg, közel háromezer tanácsadó cég működik az országban, ezt a tevékenységi kört ugyanis a vállalatok szívesen húzzák rá fedőnévként amúgy meghatározhatatlan jellegű szolgáltatásaikra.

A szakember szerint a legnagyobb probléma, hogy nincs olyan rendszer, amelynek jogosítványa lenne a tanácsadó cégek minősítésére. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarában évek óta dolgoznak egy ilyen programon, de még mindig csak részeredmények látszanak. Elindult a párbeszéd a Szervezetfejlesztők Magyarországi Társaságában is a Tanácsadó Képző és Minősítő Program (TKMP) kidolgozásának reményében. Így idővel nálunk sem a névjegykártya kinyomtatása lesz a tanácsadói piacra lépés feltétele. A program egyelőre különböző okok miatt nem tudott megvalósulni, de apróbb sikereik azért vannak. A masterképzések közé beültették például az üzletviteli tanácsadó masterszintű diplomát, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán pedig útjára engedték a szervezetfejlesztési, valamint a válságkezelési szakértő szakirányú továbbképzést.

A cél az lenne, hogy a marketing, az IT-tanácsadó és az egyéb részlegek is felálljanak, így lefedhetnék a teljes üzletviteli tanácsadó spektrumot. Emellett a különböző képzési szintekkel megteremthetnék az egész életen át tartó tanulás lehetőségét.

Felkészült, széles látókörű és képzett tanácsadóra továbbra is lenne igény. Noha a cégek számos kiadásukat csökkentették, a jövőjüket egyre körültekintőbben igyekeznek biztosítani. – Az a tapasztalatunk, hogy nagy a kereslet a stratégiai jellegű, kiútkereső fejlesztésekre. A vállalatok többsége tanult a múlt eseményeiből, és igyekszik egyre tudatosabban tervezni a jövőjét, felkészülni a változó piaci kihívásokra – mondja a szakember.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.