Az autósok pörgetik a piacot

A magyarországi internetes biztosítási piac forgalma az elmúlt tíz évben, az első online biztosítási portál, a Netrisk.hu megjelenése óta folyamatosan bővül, az elmúlt két-három évben ugyanakkor ez a fejlődés felgyorsult, és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piacán mostanra meghatározóvá vált. Kampányidőszakban a biztosítóváltások több mint felét ma már online intézik az ügyfelek. Az árak, szolgáltatások netes összehasonlítása érdemi hatással volt a biztosítók közötti versenyre is: ezt felismerve egyre több biztosító és alkusz is nagyobb erőket koncentrál erre a területre.

Az elmúlt három-négy évben indult el a Genertel, az AllianzDirect, az Aegondirekt.hu, a GeneraliDirekt és az Union24.hu is. Mindemellett komoly fejlesztéseket eszközöltek az alkuszok is, a Netrisk.hu mellett elindult például a CLB és a Biztosítás.hu. Ugyan az interneten megkötött szerződések száma alapján továbbra is a kgfb vezet, de mind több utas-, lakás-, casco-, balesetés életbiztosítást értékesítenek online – mondta Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.

A lakásbiztosítások esetében a következő három évben komoly árversenyre lehet számítani, a piac ugyanis évek óta nem bővül, a szerződések száma nem változik, így a kötelezőhöz hasonlóan az internet ebben a szegmensben is a biztosítóváltások, az újrakötések terepe. Az online lakásbiztosítás gyorsan hódít: az Aegondirekt.hu portálján tavaly közel háromszáz százalékkal nőtt az értékesítés. Becslések szerint idén összesen már harmincezer lakásbiztosítást kötnek a magyarok a világhálón.

Hasonlóan dinamikusan, évről évről duplázódik az online értékesített utasbiztosítások száma is. Szakértők becslések alapján a külföldre utazó magyarok még mindig csak harmada köt utasbiztosítást, ami alapján egyértelműsíthető, hogy az online forgalomnövekedés csatornaváltás az ügyfelek részéről: a hagyományos személyes ügyintézés helyett az online szerződéskötést választják. Az Aegondirekt.hu az idei nyári szezonban mért statisztikái szerint (augusztus 15-ig) közel négyszáz százalékkal nőtt az utasbiztosításokat kereső felhasználók száma, míg a korábbi 12-ről 18 százalékra nőtt a vásárlással távozó ügyfelek aránya. Marosvölgyi Péter szerint a négy nagy online alkusz, és a három meghatározó internetes jelenléttel bíró biztosítótársaság idén összesen 60–70 ezer utasbiztosítást értékesíthet.

Az Union 2009-ben indította el saját online felületét. Az Union24.hu igazolta a várakozásokat, a felületen megkötött szerződések száma folyamatosan nő, s ezzel együtt lépésenként bővítettük az igénybe vehető termékkört – fogalmazott Maják Viktor marketing és kommunikációs igazgató. Az idei nyári szezontól már utasbiztosítást is lehet kötni a portálon a kgfb, a casco, a balesetés a lakásbiztosítás mellett.

A neten a kgfb a legnépszerűbb termék, ugyanakkor a Netrisk.hu tapasztalatai szerint óriási növekedési lehetőség rejlik más biztosítási termékekben is. A társaságnál évről évre dinamikusan nő például a lakásbiztosítások értékesítése, köszönhetően annak, hogy egyre többen hasonlítják össze meglévő szerződésük kondícióit a piac más termékeivel. Különösen a lakáshitelek mellé kötelezően felvett lakásbiztosítások esetében fordul elő, hogy a Netrisk.hu-n jóval kedvezőbb áron tudnak új szerződést kötni az ügyfelek – mondta Ertl Pál vezérigazgató. A lakás- mellett az utasbiztosítások értékesítése az idei nyáron több mint háromszorosára nőtt az elmúlt évhez képest, de érezhetően megindult az életbiztosítások értékesítése is a neten. A Netrisk.hu-n kockázati életbiztosítást is köthetnek az ügyfelek. A legújabb termékek között megjelentek az Ausztriában rendkívül népszerű jogvédelmi biztosítások is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.