Árcsökkentéssel vezekel a két magyar E.ON áramcég

Habár megkezdte szolgáltatásának javítását, még mindig nem éri el a legalacsonyabb követelményeket az E.ON két áramhálózati társasága, az E.ON Tiszántúli és az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. – közölte a Magyar Energia Hivatal (MEH).

Emiatt a két cég júliustól az év végéig egy százalékkal köteles csökkenteni a – fogyasztók számlájában is megjelenő – elosztási díját. Az energiahivatal közlése szerint így az átlagos, évi 2400 kilowattórát fogyasztók áramszámlája 0,3 százalékkal csökken. (Lapunk számításai alapján a két hálózatra csatlakozók amásodik fél évben havi mintegy 30 forinttal fizetnek majd kevesebbet.)

A hálózati minőség ellenőrzése során a hivatal három év átlagában vizsgálja az áramellátás megszakadásának gyakoriságát, időtartamát és elhárításának hosszát. A vizsgálatok során külön kezelik a szokásos és a rendkívüli időjárást, azaz utóbbi körülmények megítélése más. A minimális követelmények nyolc éve folyamatosan emelkednek.

Az évek óta tartó javulás 2010-ben megállt – közli az energiahivatal. Tavaly évente átlag 1,45 alkalommal 102 percet voltunk kénytelenek áram nélkül tölteni. Ez az adat az E.ON Tiszántúlinál 131, az E.ON Észak-dunántúlinál 119, az Émász Hálózati Kft.-nél pedig 115,5 perc volt. A hivatal úgy fogalmaz, hogy a tavaly május és augusztus közötti rendkívüli mennyiségű csapadék és viharos idő alatt a két cégnél nem tapasztaltak megfelelő mértékű javulást. A 2009. januári jeges-viharos időszakban szintén felszólították már az E.ON-t szolgáltatási színvonalának emelésére.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.