Mindent visszaforgattak
Húsz év alatt 1,29 milliárd eurót (347 milliárd forint) ruházott be a japán konszern Esztergomban. A Magyar Suzuki 3400 saját dolgozót foglalkoztat, első körös beszállítóknál 18 ezer, további 84 cégnél pedig 32,6 ezer munkahely kötődik hozzá. Az Esztergomban készülő autókat 45 országba exportálják, a legtávolabbi piac Új-Zéland. A Magyar Suzuki éves exportbevétele 1,4 milliárd euró, ami a magyarországi kivitel két százalékát jelenti.
A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot. 1991-es alapítása óta több lépcsőben bővült a japán cég magyarországi telephelye, folyamatosan nőtt a prés-, a hegesztő-, a festő-, a lökhárító- és a szerelőüzem kapacitása. A legjelentősebb bővítés 2003–2008 között volt, amikor Reneszánsz programjának keretében az európai disztribúciós hálózat kiépítése mellett a magyar leányvállalat kapacitását évi 300 ezresre növelte a Suzuki. 2008-ban 280 ezer gépkocsi készült Esztergomban, de a válság után csökkent a darabszám, és tavalyhoz hasonlóan idén is 170 ezer autó gyártását tervezik. A vállalatot a Suzuki Motor Corporation 1991-ben alapította többségi tulajdonosként. Az első Swi 1992 októberében gördült le a szalagról, ezt követte 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swi , 2006-ban az SX4-es, 2008-ban a Splash, majd 2010 júniusában a legújabb Swi . Bérmunkában készültek még Subaru Justyk, jelenleg pedig FIAT Sediciket és Opel Agilákat is gyártanak Esztergomban.