Apple: bevált a sűrű fillér stratégia
Az egy letöltött alkalmazás átlagára így 1,44 dollárra jön ki. Az áruházzal közvetlenül nem keres sokat az Apple, a tavalyi 538 millió dolláros profit a cég teljes nyereségének csupán egy százalékát adja. A letölthető programok széles kínálata viszont a készülékválasztáskor komoly versenyelőnyt jelent a cég számára. Számszerűsíteni nem tudták még a hatást, de a táblagépeknék az iPad, a mobiltelefonoknál az iPhone választásában ez sokat nyom a latban – állítja Gene Munster, a Piper Jaffray elemzője.
Eddig 15 milliárd alkalmazást töltöttek le az App Store-ból, egy átlagos felhasználó a gépén 2010-ben 51, az idén már 83 alkalmazást futtat. A programok 82 százaléka ingyenes, a többi átlagára az említett 1,44 dollár. Ez gyorsan emelkedni fog, véliMunster, mert a iPad táblagépekre letölthető fizetős programokért eleve többet számít fel az áruház. Az iPadre írt harminc legnépszerűbb program átlagára tavaly még csak 4,66, idén már 6,32 dollár volt. A forgalomra sem lehet panasz, hiszen napi 32,3 millió letöltést regisztrálnak az App Store-ban, csaknem háromszor anynyit, mint az Apple internetes zeneáruházában, az iTunes-ban.