Hatalmas terveket sző az AirAsia
Egyes légitársaságok tudomást sem vesznek a globális gazdaságot veszélyeztető depressziós hangulatról, különösen így van ez Ázsiában, ahol a recesszió alatt is hatalmasatt nőtt a légiközlekedési szektor. A közelmúltban véget ért párizsi repülőshow-n az iparág polgári szegmensének legnagyobb, egyszeri megrendelését hozta össze az Airbus, miután az in diai IndiGo diszkont légitársasággal 180 gép szállításáról állapodott meg a gyártóval. A rekord nem sokáig élt, mert még ezen a rendezvényen adta le kétszázas rendelését az AirAsia. Az azóta szárnyra kapott hírek szerint a American Airlines még tovább kívánja srófolni a szintet, s 250 gép beszerzését tervezi. A jelek szerint azonban van hová fejlődni, s az alig egy hónapja nyilvánosságra került AirAsia-terveket szinte melegében újraírnák. A Reuters szerint a maláj légitársaság arra készül, hogy a 200-as megrendelését további 100-zal kiegészítse, így az ügylet nagyságrendje már elérné a 27 milliárd dollárt. A tervek mögött az húzódik meg, hogy a cég tartani, vagy inkább fokozni szeretné növekedési tempóját a világ leggyorsabban fejlődő piacán, az ázsiai és óceániai térségben. Jelenleg több mint 20 országban 63 célállomásra repülnek gépei, négy bázisrepülőtérről.