A Dobbantó-klub hasznos tanácsai
A közösségi portálnak 3,3 millió felhasználója van ma Magyarországon. A kisvállalkozások közvetlenül tudják megszólítani a portál látogatóit színes tartalmi ajánlatukkal, amely módot ad termékkínálatuk bemutatására és az ügyfelekkel való kapcsolat kialakítására. A Facebook részben vagy egészben kiválthatja a kisvállalkozások számára gyakran túl költséges honlapokat és online kampányokat.
Minderről Madalina Rita public relations szakember beszélt a Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekről nőknek” programjának júniusi szakmai klubrendezvényén, ahol ezúttal a közösségimédia-használat volt a téma. Elhangzott: annak ellenére, hogy a legtöbb vállalkozó mindennap használja a különböző közösségi oldalakat – így például a Facebookot –, csak kevesen ismerik azokat a megoldásokat, amelyek segítségével ez az új médiatípus üzleti célokat
is szolgálhat. Holott a közösségi médiában hatalmas marketingkommunikációs lehetőségek rejlenek, egy felmérés szerint az ott aktívan jelen lévő és hirdető cégek 67 százaléka tudott új ügyfelekre szert tenni. A Facebook mellett szóló legnagyobb érv a költséghatékonyság és a közvetlen kapcsolat révén az azonnali visszajelzés. Ez esélyt jelenthet számos mikro- és kisvállalkozásnak, amelyek egyébként más hirdetési formákban – pénz híján – nem is gondolkozhatnak. Madalina Rita ugyanakkor felhívta a figyelmet arra is, nem elég az egyszeri megjelenés a Facebookon vagy más közösségi site-okon. Ha ez nem párosul interaktív kommunikációval, könnyen lemondhatunk a potenciális vásárlókról. Az érdeklődőkkel állandó kapcsolatot kell tartani, kérdéseikre azonnal válaszolni kell, kibővítve esetleg más információkkal. A nyelvezetet illetően pedig érdemes figyelembe venni, hogy annak közvetlennek, lehetőleg tegeződőnek kell lennie, a Facebook-felhasználókat ugyanis elriasztja a száraz, hivatalos hangnem. A rendezvényen a közösségi oldalak sikeres üzleti használatáról osztottameg tapasztalatait egy gyakorló vállalkozónő, Bartyik Gabriella, a Dzsem pékség és szendvicsbár tulajdonosa, aki maga is a marketingszakmából érkezett. Mint mondta, egy éve nyitottak, s azóta bekerültek a topreggelizők közé. A költséghatékony megjelenés révén ma már ezerfős táboruk van, és remélik, a Facebook-jelenlét újabb potenciális vásárlókat vonz.