Az olajár felemészti a nyereséget
A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) 54 százalékkal csökkentette az iparág idei nyereségkilátását, elsősorban a magas üzemanyagárak, az észak-afrikai és a közel-keleti rendszerváltó folyamatok, valamint a Japánt sújtó természeti katasztrófa miatt. Tavaly az ágazat 18 milliárd dolláros nyereséggel zárt, idénre eredetileg 9,1 milliárdos, majd a márciusi korrekció után csak 8,6 milliárdos nyereséget vártak.
A szervezet vezetője, Giovanni Bisignani szerint a tagjaik közé tartozó 238 légitársaság az idén 598 milliárd dolláros összesített bevétellel számolhat, ám ebből csak négymilliárdot könyvelhet el profitként. A kontinensek harcában egyértelmű Ázsia fölénye, onnan származik a szektor profitjának csaknem a fele, 2,1 milliárd dollár.
ításnál 6,1 százaléktól 5,5 százalékra módosították a 2011-es növekedési várakozásokat. A vezérigazgató hozzátette: minden egydolláros olajárdrágulás 1,6 milliárdos költségnövekedést okoz a szektor számára. A kerozin az összes kiadások 30 százalékát adja, míg egy évtizede még csak 13 százalékos volt a részaránya