Öt mérnökkel indult

Modellrepülővel is illusztrálta válság utáni szárnyalását a 125. születésnapját ünneplő Bosch, mely világszerte 285 ezer embert foglalkoztat.

A cégcsoport a gépjárműipari, valamint a fogyasztási cikkek és az épülettechnológia terén 47,3 milliárd euró árbevételt ért el, miközben 3,8 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre. Tíz év alatt 178 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, és jelenleg a legnagyobb külföldi foglalkoztató a Bosch,melynek hatvani, egri és miskolci gyáraiban 6300 ember dolgozik. Más multinacionális cégektől jelentősen különbözik, mert nemcsak munkaerőt, hanem magyar tudást is beépít termékeibe.

A csoport 2000-ben telepítette autóipari technológiai fejlesztőmunkáinak egy részét Budapestre, a kezdetben öt fejlesztőmérnökkel működő, és az automata sebességváltó-vezérléssel foglalkozó osztály 2005-ben 55 főre bővült. A hazánkban tizenegy leányvállalattal jelen lévő cégcsoport kiemelt stratégiai szerepet szán magyarországi kutatás-fejlesztési tevékenységének, ezért létrehozta autóipari fejlesztési centrumát, melyre 2008 és 2012 között kilencmil liárd forintot költ. A munkahelyteremtő beruházás része még a felsőoktatási intézményekkel való együttműködések bővítése és a mérnökképzés támogatása is. A Bosch járműtechnikai labort is működtet a Budapesti Műszaki Egyetemen.

A nemzetközi fejlesztések területén is aktív szerepet vállaló Budapesti Fejlesztési Központ Józsa Balázs személyében a közelmúltban vette fel ötszázadik mérnökét, és még további kétszáz állást kínál. Nem lesz nehéz szakembert találnia, mert a magyarországi Bosch a legnépszerűbb vállalat a diploma előtt álló műszaki egyetemisták körében – ez derült ki az AIESEC Magyarország és az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó által 2011 márciusában nyilvánosságra hozott, az ország 25 intézményében nyolcezer diplomázóval készült felméréséből.

Thomas E. Beyer ügyvezető igazgató szerint a Budapesti Fejlesztési Központ létrehozása mellett szólt Magyarország és Németország kulturális hasonlósága, a hazai egyetemi oktatás magas színvonala, a hatvani és miskolci gyáregységek adottsága, és nem utolsósorban a világviszonylatban elismert, magyar tudásbázis koncentrációja. 2010-ben a magyarországi Bosch 2,7 milliárd forinttal növelte K + F-ráfordításait. A konszern átlagos termése naponta tizenöt szabadalom, ami tavaly 3800 találmányt jelentett, ebből huszonöt volt magyar, további kétszáz termékinnováció is a budapestiek érdeme. 2010-ben világszerte több mint 34 ezerre emelkedett a kutatási és fejlesztési területeken dolgozó munkatársak száma.

Közép-Európa legkorszerűbb mechatronikai laboratóriuma a Bosch támogatásával jött létre a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közlekedésmérnöki karán
Közép-Európa legkorszerűbb mechatronikai laboratóriuma a Bosch támogatásával jött létre a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közlekedésmérnöki karán
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.