Újabb program a Molnál: Kisütöttük! Ide vele!
Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel. A használt sütőolaj gyűjtése, elszállítása és feldolgozása csak az éttermeknél, üzemi konyháknál megoldott, a háztartásokban többnyire a lefolyóba kerül a nehezen lebomló anyag. Így pedig a csővezetékek falára lerakódva dugulást okozhat a csatornákban. Ha pedig bekerül a folyókba, tavakba, komoly pusztulást okozhat a vízi világban. Ezért „kisütötte” a Mol, hogy egyelőre 100 kútjánál lehetőséget biztosít a lakosságnak, hogy megszabaduljon a használt olajtól.
Újrahasznosítási akció
A kutaknál a Biofilter Kft. gyűjti össze a tárolókból az anyagot, megtisztítja és elszállítja abba a komáromi üzembe, ahol bioüzemanyagot állítanak elő belőle. A Mol akciójához csatlakozott a Vénusz étolajat gyártó Bunge Zrt. és az egyik legnagyobb hazai üzletlánc, a CBA. Az üzlethálózatban olajat vásárlók május végétől itt is kapnak olyan – újrahasznosított műanyagból készült – praktikus gyűjtőedényt, mint amilyeneket a Mol-kutaknál bocsátanak rendelkezésükre a könnyebb szállítás érdekében.
Öt éve kezdődött…
A Mol mindig is fontosnak tartotta a környezetvédelmet. Ennek egyik eleme a Zöldövezet program, amely öt éve kezdődött. Ekkor kötöttek együttműködési megállapodást az Ökotárs Alapítvánnyal, amelynek keretében évente pályázatot hirdetnek a kistelepülések zöldakcióinak felkarolására.
A települések olyan megoldásokat mutatnak be, amelyeket környezetük védelmére, a természet értékeinek megóvására, az elhanyagolt zöld területek felújítására dolgoztak ki. A pályázatnak közösségteremtő ereje van, hiszen a megvalósításban részt vesznek az iskolák, a helyi vállalkozások, önkéntes munkával járulnak hozzá a lakosok.
Távlatos célok
„Akcióinkkal nem látványos, gyors sikerekre törekszünk – mondja Pánczél Andrea, a Mol kommunikációs igazgatója –, hanem hosszú távon ható környezeti problémára kínálunk praktikus megoldást. A Kisütöttük: ide vele! kampányunk nem néhány hónapra szól, hanem egy folyamatot szeretnénk elindítani vele, amelynek remélhetőleg az lesz az eredménye, hogy minél többen környezettudatosan gondolkodnak majd a használt sütőolajjal kapcsolatosan is, és ahelyett, hogy kiöntenék a lefolyóba, a jövőben minél többen leadják a Mol-kutakon. A fenntarthatóság számunkra hosszú távú gondolkodást jelent, az üzleti és a társadalmi kérdésekben éppúgy, mint környezetvédelmi ügyekben. Törekvésünk elismerését jelenti, hogy a Mol a régióban először – s mindeddig egyetlenként – bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági Index által minősített vállalatok közé.” A Mol ambicionálja, hogy közönségük ne csak tankoljon kútjainál, hanem egyre szélesedő körben vegye igénybe azt a kínálatot is, amellyel folyamatosan bővítik szolgáltatásaikat. Ezt a célt szolgálja a Friss program, amelynek keretében gyümölcsöt, zöldségféléket, sőt még frissen sült házi kenyeret is vásárolhatnak az odalátogatók.
Nemrégiben hirdették meg BringaPont akciójukat. Az Egy úton járunk! kezdeményezés lényege: több mint 100 hazai kútnál a kerékpározáshoz szükséges eszközöket kaphatnak, szükség esetén szereléshez szükséges alkatrészekhez, szerszámkészlethez juthatnak a biciklisek, sőt a pihenőkben felfrissülhetnek a további kerekezéshez.