Dióhéjban

Befogadó Közösség program a Tescóban

Több mint 1000 megváltozott munkaképességűnek kíván munkát adni a Tesco 2011 végéig. A vállalat jelenleg több mint 500 megváltozott munkaképességűnek és fogyatékkal élőnek biztosít munkát, valamint befogadásuk megkönnyítésére érzékenyítő tréningeket is szervez. A vállalat 2010-ben indította el a Befogadó Közösség elnevezésű programját. A megváltozott munkaképességűek szinte bármilyen munkakörbe jelentkezhetnek. Speciális munkakörök létrehozásával is segítik munkavállalásukat, hogy mindenki megtalálhassa a számára leginkább megfelelő munkakört. A Tesco párbeszédet kezdeményezett több alapítvánnyal és civilszervezettel, hogy közösen találják meg az érintetteket és gondoskodjanak a megfelelő elhelyezésükről. A Tesco többek közt együttműködik a hallássérülteket, látássérülteket és mozgássérülteket képviselő országos egyesületekkel, a támogatott foglalkoztatást és komplex munkaerő-szolgáltatást nyújtó szervezetekkel, az Ability Parkkal, valamint a 4M (Megoldás Munkáltatóknak és Megváltozott Munkaképességű Munkavállalóknak) programban részt  vevő szervezetekkel. A Befogadó Közösség program keretében a vállalat az Ability Parkkal együttműködve tréningeket szervez a közvetlenül érintett munkatársaknak és vezetőknek.

Elháríthatók a katasztrófák?

Logisztikai bázisként és humanitárius segélyezési, valamint árvízvédelmi képzőhelyként működik majd az a 16 millió forintból megvalósuló logisztikai központ, melynek alapkövét 2011. április 27-én ünnepélyes keretek közt rakták le a 2010. tavaszi árvizek során súlyos károkat szenvedett Szendrő városában. A Magyar Ökumenikus Segélyszervezet közreműködésének és a Provident Pénzügyi Zrt. nyolcmillió forintos támogatásának köszönhetően megvalósuló beruházás lehetővé teszi, hogy a terület lakossága előre felkészüljön egy esetlegesen újra bekövetkező természeti katasztrófára.

CSR Piac 2011

Kétévente rendezi meg a KÖVET Egyesület a nagyszabású CSR Piac kiállítást. Idén 2011. június 2-án kerül sor a Millenáris Nagycsarnokban az eseményre. A CSR Piac jó alkalom arra, hogy a részt vevő vállalatok kicseréljék tapasztalataikat, ezenkívül jó lehetőséget biztosít a fórum azoknak a cégeknek, amelyek még tanácstalanok abban, milyen feltételekkel vehetik ki részüket a társadalmi problémák megoldásában. A június eleji seregszemlén 40 kiállító vállalat és 15 civilszervezet vesz részt. A rendezők szakmai beszélgetéseket is szerveznek, ahol a jó eredményeket felmutató vállalatok számolnak be arról, hogyan alakították ki eredményes mecenatúrájukat.

Mol Freshhh vetélkedő 1800 diák részvételével

A Freshhh verseny első helyezettje a zágrábi egyetemet és a McDaniel College-t képviselő horvát diákokból álló csapat lett.

Az egész világon ismert versenyen 60 ország 200 egyetemének 1800 diákja indult háromfős csapatokban. A legjobb 10 csapat a döntőben összesen 20 000 euró értékű jutalomért versengett, de ezenfelül nemzetközi karrierlehetőségekkel is várja őket a világ több mint 40 országában jelen lévő Mol-csoport. Idén a jelentkező országok száma az első, 2007-es versenyhez képest mintegy duplájára nőtt. A háromfordulós verseny első két szakaszában virtuálisan, az internet segítségével vetélkedtek a diákok. Az első fordulóban a Mol által fejlesztett iparági, stratégiai online játék, a MOiL Tycoon feladatait számítógép előtt kellett megoldaniuk a versenyzőknek, majd ezt követte a kreatív forduló, amelyben a fukusimai atomkatasztrófával kapcsolatos energetikai kérdést fejtett ki a fordulóba bejutott 40 csapat. A Mol nemzetközi szakembereiből álló zsűri a kiváló pályamunkák értékelése után választotta ki azt a 10 legjobb csapatot, amelyeket elhívtak Budapestre, hogy itt mérjék össze tudásukat. 2 orosz, 2 horvát, 4 magyar, 1 kanadai és 1 – amerikai egyetemen tanuló, de – pakisztáni diákokból álló csoport került be a döntőbe. A második csapat 6000, a harmadik csapat pedig 3000 eurót nyert. A döntőbe bejutott további 7 csapat tagjai pedig e-bookot kaptak ajándékba. Mindezeken felül a korábbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a Freshhh-döntősök egyik célja, hogy karriert építsenek a Mol-csoportnál, és ehhez ez a verseny tökéletes kezdőlépés lehet. „A vállalatnál eltöltött több mint tíz évből talán arra vagyok a legbüszkébb, hogy a Mol olyan munkahely lett, amit szívesen választanak maguknak a fiatalok. Fantasztikus volt látni ezeket a diákokat, akik komoly felkészülést igénylő próbatételek után méltán érdemelték ki a budapesti döntőben való részvételt, ahová nagy várakozással érkeztek” – mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnöke a Freshhh eredményhirdetésén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.