„Dobbantás” az üzleti világba

A Budapest Bank Dobbantó néven indította el vállalkozónőknek szóló programját 2010-ben. A kezdeményezés célja, hogy a nők pénzügyi ismereteinek bővítésével elősegítse sikeres érvényesülésüket vállalkozóként, és ezáltal hozzájáruljon a gazdaság fejlődéséhez.

A Dobbantó program jelentőségét a Budapest Bank és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány 2010. évi közös kutatása is igazolta: a felmérések rámutattak arra, hogy a női vállalkozók számtalan téren hátrányban vannak férfi társaikkal szemben – többek között súlyosabban érintette őket a gazdasági válság, kevesebb lehetőségük van kapcsolatrendszerük építésére.

Többmodulos oktatás

A pénzintézet a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvánnyal együttműködve Budapesten és vidéken tart 12 napos kompetenciafejlesztő tréningeket és klubrendezvényeket. A 12 napos tréning a program fő eleme, ahol a 20-25 résztvevő gyakorló és kezdő vállalkozónő a vállalkozás indításával, fejlesztésével, marketingjével, menedzsmentjével, pénzügyi forrásteremtésével és adózásával kapcsolatos ismereteket sajátíthat el, emellett kapcsolatait is építheti.

Klubesemények

A pénzügyi oktatói modul részeként a Budapest Bank kisvállalkozás-finanszírozási szakértője önkéntes előadásában kiemelt figyelmet fordít a tudatos bankválasztás és a finanszírozási megoldások bemutatására. Az eddigi öt képzés közül négyet Budapesten, egyet pedig Békéscsabán tartottak. A következő tréning várhatóan szeptemberben lesz, jelentkezni a SEED alapítvány weboldaláról letölthető lap kitöltésével lehet.

Az üzleti és személyes kapcsolatok további erősítését és a vállalkozónők szélesebb körben történő képzését támogatják a Dobbantó program részeként körülbelül kéthavonta megrendezett klubesemények. Ezekre az eseményekre nagyobb létszámban várják a jelentkezőket, és nem csak a képzésen részt vevők látogathatják. Az összejöveteleken a hasznos előadások mellett kötetlen beszélgetésre és a kapcsolatok építésére is lehetőség van. Az eddigi négy klubeseményen online marketing, általános vállalkozásmarketing, mikrovállalkozások banki és a Széchenyi-terv pályázatain keresztül történő finanszírozásával kapcsolatban hallgathattak előadásokat a résztvevők.

Akik már dobbantottak

A szakmai előadók mellett minden esetben egy-egy sikeres vállalkozónő is megszólalási lehetőséget kap, aki saját példáján keresztül igyekszik bemutatni az érvényesülési lehetőségeket, problémákat és megoldásokat.

Tímár Barbara, aki a Dobbantó békéscsabai képzésén vett részt, azért jelentkezett a tanfolyamra, mert szerette volna frissíteni főiskolán szerzett tudását. A vállalkozó családjával közösen éttermet és szállodát vezet. A programban tanultakat közvetlenül a vállalkozásukra kivetítve tudta hasznosítani. A tanfolyam után sokkal tudatosabban vezetik a két üzletet, átlátják a vállalati felépítést, szerkezetet.

Szepesi Katalin Budapesten vett részt a képzésen. A férjével közösen működtetett vállalat rozsdamentes acélszerkezeteket gyárt az építő- és élelmiszeripar számára. A Dobbantóra azért jelentkezett, mert sok év vállalkozásával a hátuk mögött úgy érezte, hogy meg kellene újulni, megpróbálni külső szemmel, másféle szemszögből nézni tevékenységüket, új ötletekkel frissíteni munkájukat. Az ember egy idő után azt érzi, hogy csak megy körbe-körbe, toporog önmaga körül, és sehogy sem sikerül ebből kilépni –mondta Katalin. A Dobbantó remek lehetőség volt arra, hogy valóban kívülről, mások szemével lássa meg a vállalkozás gyengeségeit.

Zsohárné Ambrus Máriának is volt már tapasztalata egy vállalkozás működtetésével kapcsolatban, amikor jelentkezett a Dobbantó programra, de az elsajátított ismeretek teljesen megváltoztatták a szemléletét. A kertészeti oktatással, tervezéssel foglalkozó induló vállalkozását sokkal tudatosabban, átgondoltan működteti.

Az elismerés diplomái

A kezdeményezés sikerét bizonyítja az is, hogy az egy éve indult Dobbantó programon tavaly tavasz óta már mintegy 260 fő vett részt. A program nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a pénzintézet számos jelentős díjat elnyert: a Budapest Bank kapta a MasterCard – Az év bankja versenyen a „A pénzügyi kultúra fejlesztése terén legaktívabb bank 2010” címet, valamint törekvéseit a CSR Hungary 2010 díjjal és CSR Best Practice 2009 díjjal is elismerték.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.