Dióhéjban
Pénziránytű diákoknak és felnőtteknek
A pénzügyi kultúra honosítására létrehozott Pénziránytű Alapítvány, amely a Magyar Nemzeti Bank, az állami pénzügyi szervezetek és a bankok közreműködésével jött létre, már harmadik éve támogatja a középiskolásoknak szóló Pénzügyi Oktatási Programot (POP), a projektben jelenleg 60 középiskola mintegy 130 tanára és 2000 diákja vesz részt. Ezenkívül 2009-ben megalakult a Pénziránytű iskolahálózat, melynek fő célja, hogy segítse a gazdasági és a pénzügyi kultúra, áttételesen pedig a vállalkozási ismeretek terjesztését. A hálózatnak jelenleg – a POP-iskolákat is beleértve – 77 középiskola a tagja. Az alapítvány az elmúlt három év eredményeinek felmérésére átfogó kutatást végzett. Az elemzés azt mutatja, hogy a jövőben is sokat kell még tenni a pénzügyi kultúra fejlesztéséért. A kutatásban megkérdezettek fele (52 százalék) nem rendelkezik semmilyen megtakarítással, így amennyiben elvesztenék munkahelyüket, az tragikus helyzetet teremtene számukra.
Autók az SOS Gyermekfalvaknak
A 100 éves jubileumát ünneplő Chevrolet 2011-ben az SOS Gyermekfalvaknak Európa-szerte 100 autót adományoz, amelyek közül hat kerül kiosztásra Magyarországon. A kezdeményezés célja az SOS gondozásában élő gyermekek mobilitásának fokozása, valamint a gyermekfalvakban dolgozók munkájának megkönnyítése.
Az első autó ünnepélyes átadására április elején, Kecskeméten került sor. A Családmegerősítő Programban részt vevő munkatársaknak folyamatosan közösségeket kell látogatniuk, hogy segítséget tudjanak nyújtani a családoknak a gyermekeikről való gondoskodásban. A felajánlott gépkocsik által a szervezet dolgozói és a pótszülők könnyebben el tudnak jutni a rászoruló családokhoz, így a segítségnyújtás is sokkal hatékonyabban tud működni, miközben a gyermekek mobilitása is fokozódik. A magyarországi SOS Gyermekfalvak hat ilyen autót kapnak 2011 folyamán.
A Föld Órája
Olimpiai bajnok vízilabdásaink csatlakoztak főszponzoruk kezdeményezéséhez és a Föld napja alkalmából szervezett jótékonysági faültetéssel hívták fel a figyelmet a környezettudatos magatartásra. A Vodafone ügyfelei által összegyűjtött örökzöldek a Városmajori Óvoda kertjében kerültek kiültetésre. A Vodafone által karácsonykor meghirdetett elektronikus képeslapküldő akciójával vállalta, hogy minden 50. elküldött képeslap után egy örökzöld fát ültet el és az így összegyűlt 777 db örökzöld növénnyel friss levegőhöz juttatja a fővárost. „A Vodafone felelős nagyvállalatként folyamatosan szem előtt tartja a környezet védelmét, amely az üzleti stratégiánk szerves részét képezi.”- mondta Beck György, a Vodafone elnök-vezérigazgatója. A magyarországi Tesco áruházak is csatlakoztak a Föld Órája mozgalomhoz. Az akcióval a klímaváltozás elleni küzdelem jelentőségére kívánják felhívni a figyelmet. „A Föld Órája kezdeményezés a klímaváltozás csökkentésének fontosságára ráirányítja a figyelmet. Vállalatunk egész évben elkötelezetten óvja a Föld energiakészletét, szándékunk, hogy 2020-ra áruházaink összes károsanyag-kibocsátását 50 százalékkal csökkentjük.
Számos beruházásunk szolgálja célunk elérését, de legalább ennyire fontos az az akciónk is, amelynek keretében a szelektív hulladékgyűjtés által segítjük a környezet megóvását” – mondta el Iglódi-Csató Judit, a vállalati kapcsolatok igazgatója.
Ötletkaland Energiaországban
Az E.ON Hungária az ARC Művészeti Szolgáltató Kft.-vel közösen energiatakarékosság témakörben pályázatot ír ki a 6–14 éves korosztály számára. A pályázatok a társaság EnergiaKaland elnevezésű, környezet- és energiatudatossági szemléletet erősítő oktatási programjára épülnek. A tavalyi év nagy sikerű „Az energiatakarékosság ábrázolása” rajzpályázata, valamint a „Hová tűnt az energia?” videós nyomozójátéka után az E.ON idén két korcsoportban hívja kalandra pályázóit az energia birodalmába. Ezúttal – a GyerekARC-cal közösen – a kiírók arra kérik a gyerekeket, gondolkodjanak el azon, mi mindent tehetnek, hogy megóvják a Föld természeti kincseit úgy, hogy otthonukban se szenvedjenek hiányt semmiben. Idén 6–9 és 10–14 éves korcsoportokra bontva pályázhatnak a gyerekek, a korcsoporti sajátosságoknak megfelelő kiírás alapján. A kisebbek egy mesét illusztrálhatnak, a történet egy csodálatos találmány körül forog, amely megmentheti az Alföldet az elsivatagosodástól. A nagyobbak feltalálóként próbálhatják ki magukat. A „Legyél te is feltaláló!” felhívásra olyan energiatakarékos megoldásokat – akár szerkezetet, eljárást vagy javaslatot – várnak rajzos formában papírra vetve a kiírók, melyek segítségével megóvhatók a Föld kincsei. Az elbírálásnál nem kritérium a megvalósíthatóság. Az E.ON, illetve a GyerekARC a pályázatokat 2011. május 5-ig várja. A legjobb pályamunkákat 2011 júniusában, óriásmolinóra nyomtatva láthatják az érdeklődők Budapesten.
„SEGÍTSÜNK!”
A Magyar Posta ismét támogatási akciót szervez a nagyközönségnek. A „Segítsünk! Magyarország az árvízkárosultakért” elnevezésű feláras bélyeg megvásárlásával minden ügyfél bélyegenként száz forinttal járulhat hozzá a Japánt sújtó természeti katasztrófa károsultjainak megsegítéséhez.
A Magyar Posta feláras bélyegek forgalomba hozatalával hosszú évek óta támogat nemes célokat. 2010-ben, de már az idén is országszerte rekordmennyiségben – több tízmillió forint értékben – vásároltak az emberek valamilyen jótékonysági bélyeget, hogy különféle postai küldeményeiket feláras bélyeggel bérmentesítve segítsenek a rászorultakon. Az első „Segítsünk! Magyarország az árvízkárosultakért” feláras bélyeget 1997-ben bocsátotta forgalomba a Magyar Posta annak érdekében, hogy a jó szándékú emberek felajánlásait ily módon továbbítsa a bajbajutottaknak. Az ország valamennyi postáján megtalálható bélyeg értékesítéséből befolyt felárbevételt a Magyar Posta elkülönített számlán gyűjti, és karitatív szervezeteken keresztül juttatja el a rászorultakhoz.