Dióhéjban

Zöldtan-óra

Zöldtan-óra címmel környezetvédelmi pályázatot hirdetett a Tesco-Global Áruházak Zrt. az általános iskolák felső tagozatos diákjai számára. Április végéig várta az áruházlánc a diákok által írt körülbelül kétoldalas fogalmazásokat arról, hogy jelenleg mit tesznek és a jövőben mit szeretnének tenni iskolájuk, közvetlen környezetük védelméért. A nyertesek egy rendhagyó környezetismeret-óra keretében a kelet-közép-európai térség legzöldebb áruházának számító, Dunakeszi-Gödön lévő Tesco hipermarket területén elméletben és gyakorlatban is megismerkedhetnek az alternatív energiafelhasználás és energiamegtakarítás lehetőségeivel, megtekinthetik többek között a gépházat és az áruház tetején lévő napkollektorokat. A diákok az órát vezető szakértő segítségével nemcsak olyan ismeretekhez juthatnak hozzá, amelyeket a mindennapokban, otthon és az iskolában is hasznosíthatnak, hanem számos élménnyel is gazdagodhatnak.

Mindentudás Egyeteme 2.0

A magyarországi tudományos ismeretterjesztés eddigi legnépszerűbb vállalkozása, a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Telekom által alapított Mindentudás Egyeteme új sorozata 2011 elején indult el a Norvég Alap támogatásával. Összesen tizenhat előadást hallgathatott meg a közönség, egyebek között a genetika, az alváskutatás, a fenntartható energetika vagy az asztrobiológia legújabb kutatási eredményeiről. Az előadás-sorozat témái szorosan kapcsolódtak a világszínvonalú technológiaifejlesztési eredményekhez. A televíziós sugárzással párhuzamosan a műsorok teljes terjedelemben jelennek meg a www.mindentudas.hu honlapon, az előadások képekkel színesített szöveges változatával, tudományos igényű hivatkozások feltüntetésével és az előadókról készült rövid portréfilmekkel gazdagítva. Ugyanitt találhatók meg a korábbi szemeszterek előadásai és klubeseményei is.

„Gyakornok leszek a Telekomnál”

A Magyar Telekom az Óbudai Egyetemmel 2010-ben kötött stratégiai keret-megállapodása értelmében folyamatosan keresi annak a lehetőségét, hogy innovatív módon járuljon hozzá a diákok tudásának korszerű, gyakorlati ismeretekkel való bővítéséhez. Az előzetesen felkínált témák közül a hallgatók online kérdőíves felmérés keretében választották ki azt a nyolc témát, amelyekről az előadások szóljanak. Az előadás-sorozatot online játék kíséri a Facebook közösségi hálón elérhető „Gyakornok leszek a Telekomnál” oldalon. A program zárásaként az előadás-sorozat legérdeklődőbb 10-12 diákja lehetőséget kap arra, ellátogassanak a vállalat egyik kiemelt műszaki helyszínére, az integrált hálózatfelügyeleti központba.

Próbálkozó Vállalkozó

A JAM immár 9 éve, minden évben megrendezi a „Próbálkozó Vállalkozó” Tanulmányi Versenyét középiskolás magyar fiatalok számára. Az idei versenyre 58 csapat nevezett be az ország különböző régióiból, és három elődöntőn, mintegy hat hónapon keresztül mérte össze tudását. A csapatok az elődöntők során diákvállalkozásokat alapítottak és működtettek: piacot elemeztek, egyéni marketing- és reklámstratégiát, akciótervet dolgoztak ki a piac meghódítása, szolgáltatásuk vagy termékük értékesítése céljából. A döntőben nyolc csapat (ezúttal Budapestről, Ceglédről, Csornáról, Jászárokszállásról, Mezőtúrról, Salgótarjánból, illetve Szegedről érkező, összesen 40 középiskolás fiatal) vetélkedett az első helyezésért. A csapatok két napon keresztül versenyeztek az elődöntők során alapított vállalkozásaikkal. Különböző szituációs gyakorlatokon önálló csapatmunkát, kreativitást igénylő feladatokat oldottak meg, üzletviteli döntéseket hoztak, és kommunikáltak a hallgatósággal vállalkozásaik képviseletében. Az idei versenyt a salgótarjáni Táncsics Mihály Közgazdasági, Ügyviteli, Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Szakközépiskola és Szakiskola ötfős csapatának vállalkozása, a Sirmook KFT. nyerte.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.