Vezércsere az Opel élén

Néhány hete még grandiózus terveiről nyilatkozott lapunknak a német Opelt és az ugyancsak aGeneralMotorshoz (GM) tartozó brit Vauxhallt vezető Nick Reilly, akit április elsejétől Karl-Friedrich Stracke vált az elnök-vezérigazgatói székben.

A személycsere-dominó eredménye, hogy Stracke eddigi pozícióját, a GM globális tervezési részlegét jövő hónaptól John Calabrese vezeti. Nick Reilly továbbra is Rüsselsheimben dolgozik, és az Opel központjából irányítja majd a GM tengeren túli márkáinak, a Chevrolet és Cadillac értékesítését.

Stracke nehéz időszakban került az Opelhez, ahol az euró pai kapacitást ötödével, a munkahelyek számát 48 ezerről negyvenezerre kell csökkenteni. – A program eredményeként már idén nyereségessé válhatnak európai márkáink is – nyilatkozta lapunknak március elején, a genfi autószalonon Dan Akerson, a GM elnökvezérigazgatója, aki sokat vár az Opel Ampera és a Chevrolet Volt villanyautók értékesítésétől. (A GM Europe vesztesége 2010-ben 1,1 milliárd euró volt.) A következő négy évben 11 milliárd eurót költ modellfejlesztésre a GM, mely Magyarországon félmilliárd eurós beruházás keretében bővíti szentgotthárdi motorgyárát. Az európai piacon januárban és februárban a General Motors 170 ezer autót adott el, ami 6,2 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, Opelből és testvérmodelljéből, a Vauxhallból 145 ezer kelt el, ez 7,1 százalékkal több az előző évinél. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint az EU és az EFTA piacain az első két hónapban 2,087 millió személyautó kelt el, ami, 0,1 százalékos pluszt jelent tavalyhoz képest.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.