Eurómilliárdos luxusfúzió
A világ egyik legnagyobb luxusipari konglomerátuma, az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA. a tervek szerint 3,7 milliárd euróért felvásárolja az eddig családi kézben tartott Bulgari SpA ékszerkészítő vállalat többségi tulajdonát. Az ügyletet az LVMH részvénykibocsátással fi nanszírozza 16,5 millió új részvényt dob piacra egyenként 113 euróért. A francia csoport a Bulgari 152,5 millió papírját veszi meg 12,25 eurós árfolyamon. Ez az árfolyam igencsak bőséges felárat tartalmaz, hiszen a múlt pénteki árhoz képest 61 százalékos többletet jelent. A Louis Vuitton ezért az árért Bulgari 50,4 százalékát veszi meg, valamint elővásárlási jogot is kap – áll utóbbi vállalat tőzsdei közleményében.
A Bulgari család szerint a tranzakcióval az ékszerkészítő cég további lehetőségeket kap a globális piacon való terjeszkedésre, s az ez idáig családi tulajdonban álló cég vezetői helyet kapnak az LVMH vezérigazgatói tanácsában is. A konszern ékszer- és óraüzletágáért felelnek majd a bulgaris szakemberek, ám a Louis Vuittonnál számítanak a luxuspiacon szerzett marketingtapasztalataikra is – mondták.
Bernard Arnault vezérigazgató, aki igazi világcéggé fejlesztette az LVMH konszernt ismét igencsak jól csengő márkát szerzett meg – értékelték az üzletet piaci körökben.Már eddig is komoly „skalpok” fűződtek a nevéhez, hiszen a Donna Karen International felvásárlását hozta tető alá, majd kisebbségi részesedést szerzett a sáljairól ismert Hermesben. Utóbbi pikantériája volt, hogy a bizniszről még a Hermes sem értesült a tranzakció időpontjában, azóta persze igen, hiszen a Louis Vutton konszern jelenleg a cég hetvenszázalékos tulajdonosa.
A francia cég egyébként már rég kiszemelte a Bulgarit, melynek forgalma 2010 utolsó negyedévében 21 százalékkal nőtt, összesen 357,8 millió eurót tett ki. A teljes éves bevétel 1,07 milliárd euró volt, ami 15 százalékos növekedés az előző évhez képest. A társaság prognózisai az idei évre is két számjegyű növekedést jeleztek előre.