Láncreakció, tudás kézről kézre

Közel három éve működik a budapesti brit nagykövetség égisze alatt egy olyan különleges munkacsoport, melynek célja, hogy a résztvevők megosszák egymással a tagoknál felhalmozódott CSR-tudást. Legutóbb a környzetvédelmi eredményeiért Zöld Béka díjat nyert Dreher osztotta meg tapasztalatait a csoporthoz tartozó vállalatokkal.

A Chain Reaction – vagyis Láncreakció – nevű munkacsoport 2009 óta fogja össze több nagyvállalat és civil szervezet CSR-szakértőjét. A tagok közé tartoznak többek között: Magyar Telekom, Dreher, Vodafone, BAT, Provident, KÖVET civil szervezet, British Telecom, KPMG, Shell, Incyte, NNCon. A program közvetlen célja, hogy hatékonyabban használja ki a tagoknál rendelkezésre álló egyik legfontosabb erőforrást, azaz a tudást – ismerteti Hajna Csongor, a Chain Reaction tagja, a Provident CSR-felelőse. A CSR viszonylag fiatal szakterület Magyarországon, és a közvetlenül használható gyakorlati ismereteket leginkább egymástól tudják megtudni a részt vevő vállalatok. Ha ezt a tudást a vállalatoknál rendelkezésre álló erőforrásokkal, kapcsolati hálóval, sőt, az egyértelműen látható jó szándékkal kombinálják, akkor – Hajna Csongor szerint – programjuk számos közösség számára komoly értékeket hozhat a szakszerűbb, nagyobb volumenű CSR-projekteken keresztül.

Elmondása szerint érdekes volt tapasztalni, hogy minden valószínűség szerint a CSR az egyetlen olyan terület az üzleti világban, ahol akár versenytársak is hajlandók a közjó érdekében együttműködni, sőt, szinte ipari titkokat megosztani egymással.

Ipari titkok?

A munkacsoport főként gyakorlati CSR-szakemberekből áll, akik nemcsak szakmaként, de hivatásként is tekintenek arra a munkára, amit végeznek. Nem egyszerű összehangolni a vállalatok különböző felelősségi köreit, melyekkel a tulajdonosoknak, dolgozóknak, ügyfeleknek, helyi közösségeknek, környezetnek, szabályozó testületeknek és még számos érdekelt félnek tartoznak. Mindez kihívásokkal teli, kreativitást igénylő, viszont morális, etikai szempontból nagyon felemelő feladat. A vállalatok számára egy jól tervezett CSR-program nagyon széles spektrumon teremt értékeket, az imázsformálástól kezdve a dolgozói lojalitáson keresztül egészen a nagyon is konkrét, hasznos megtakarításokig – mondja Hajna Csongor.

Sörgyári modellek

A Chain Reaction munkacsoportot február elején a Dreher Sörgyárak Zrt. látta vendégül. A találkozó díszvendége Greg Dorey brit nagykövet volt. Az eseményen a társaság fenntarthatósági jelentése állt a bemutatkozó tájékoztató középpontjában. – Alkalmazható és ellenőrizhető, eredményesnek bizonyuló gyakorlati példáinkon keresztül igyekeztünk bemutatni vendégeinknek, hogy Magyarország vezető sörgyára számára mit jelent a CSR – mondja Fertetics Mandy fenntarthatófejlődés-vezető. – Bemutattuk, hogy miképp értelmezzük mi a „Gondolkodj globálisan és cselekedj lokálisan” szlogent, és ugyanakkor betekintést adtunk a régióban a 2010-es évben legjobbnak értékelt fenntarthatósági jelentésünk készítésének folyamatába és kihívásaiba.

Fertetics Mandy megfogalmazása szerint a Dreher Sörgyárak Zrt. CSR-stratégiájának lényege: egy olyan fenntartható fejlődési pályán működtetni vállalatukat, amely integrálja az érintettek hosszú távú elvárásait és érdekeit. Feladatunknak tekintik, hogy elkötelezetten, etikusan, környezettudatosan és szociálisan felelősen működjenek. A Chain Reaction munkacsoport következő eseményének a házigazdája a tervek szerint a Vodafone lesz, ahol a vállalat önkéntesprogramját ismerhetik meg. Tervbe vettek még egy felnőtt- és szakmai képzésre koncentráló workshopot az Incyte rendezésében, valamint egy felelős hitelezéssel, pénzügyi kultúrával foglalkozó eseményt, melyet a tervek szerint a Provident és a Citi lát vendégül.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.