Dióhéjban
Jótékonysági futóverseny a Szaharában
A Manchester United stadionjában kapta meg a Puskás–Ferguson Év Szponzora díjat a Vodafone Magyarország. 2010-ben az ír Harry Harron és a brit Simon Saunders 250 kilométeres szaharai futásával teljesítette a Marathon des Sablest, a világ egyik legnehezebb futóversenyét. A rendkívüli teljesítmény végrehajtásában a Vodafone támogatta őket.
A jótékonysági futóverseny segítségével összegyű jtött adományok eredményeként 2010-ben a SOTE II. számú Gyermekklinikája az alapítvány és a Vodafone jóvoltából létrehozhatta baba-mama részlegét a súlyosan beteg rákos kisgyermekek részére. A támogatással a Vodafone elnyerte a Robert Burns Nemzetközi Alapítvány idei Puskás–Ferguson Év Szponzora díját. A trófeát dr. Beck György, a Vodafone elnök-vezérigazgatója Manchesterben, az Old Trafford stadion gyepén 75 000 ezer néző előtt vehette át Sir Alex Fergusontól, aki amellett, hogy immáron 25 éve a világ egyik legjobb focicsapatának tartott Manchester United világhírű edző je, egyben a Robert Burns Nemzetközi Alapítvány tiszteletbeli elnöke is. „Nagyon büszke vagyok a díjra és a Vodafone összes munkatársára, az elkötelezettségükre, amelyet a társadalmi felelősségvállalás és szponzorációs munkák területén mutatnak. Számos különböző stratégiai fontosságú felelősségvállalási projektben veszünk részt a környezetvédelemtő l kezdve a fogyatékkal élő emberek munkaerőpiacra való visszatérésének támogatásáig. Folyamatosan arra ösztönözzük munkavállalóinkat, hogy ő k is vegyenek részt társadalmi felelő sségvállalás programjainkban, ezért úgy gondolom, hogy az ő áldozatos munkájuknak is elismerése ez a díj” – mondta dr. Beck György. A Vodafone felelősen viselkedő gazdasági szereplő ként nagy hangsúlyt fektet a hátrányos helyzetű emberek támogatására. A vállalati felelő sségvállalás üzleti stratégiája szerves részét képezi, az elmúlt évtizedben több mint egymilliárd forint értékű támogatást nyújtott Magyarországon a Vodafone.
Bátor cimborák
Az idei év különleges év a Bátor Tábor számára. Idén lesz tízéves a daganatos és krónikusan beteg gyerekeknek és családjaiknak ingyenes élményterápiás táborokat szervező alapítvány. Az eddig eltelt évek alatt több mint 3000 táborozót fogadtak. Ez az a tábor, ahol mindenki mindenkinek „cimborája”: gyerekek, nevelő k, orvosok és önkéntesek egyaránt így szólítják meg egymást. Lapunk, amely évek óta hű séges krónikása a tábor életének, így kíván a bátrak cimborái közé tartozni. A történet 2001-ben, 70 daganatos beteg gyermek táborozásával kezdődött, lelkes szakemberek összefogásának köszönhetően. Már az ekkor szervezett két turnus is fantasztikus hatással volt a táborozó gyerekekre. Ez a siker motiválta az alapító szakembereket arra, hogy a programot egyre több gyermek bevonásával továbbfejlesszék. Ennek köszönhető en mára évente 11 turnusban 620 táborozó érkezik a Bátor Táborba.
A magyar gyerekek mellett két turnusban lengyel, cseh és szlovák gyerekeket is vendégül látnak. A résztvevő k a különleges programokból meríthetnek erő t a gyógyuláshoz. A kapacitás növekedését nagylelkű magánés vállalati felajánlások tették lehető vé. A Hatvanban található állandó táborhely újjáépítése állami támogatás nélkül valósult meg. Az egykori alkotótábort mára teljesen átalakították, így az mindenben a beteg gyerekek speciális igényeit szolgálja.
MNB: könnyedén a pénzügyekről
Együttmű ködési megállapodást kötött a Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött Pénziránytű Alapítvány és a tatabányai székhelyű Modern Üzleti Tudományok Fő iskolája. Az együttműködés célja a főiskola „Könnyedén a pénzügyekről” elnevezésű kezdeményezésének támogatása. A fiatalok pénzügyi kultúráját fejlesztő programban a főiskola hallgatói a környező középiskolákban pénzügyi szakköröket tartanak. A tíz előadásból álló sorozat a legfontosabb gazdasági témákat érinti. A diákok megismerkedhetnek többek között a pénz kialakulásával, a bankok mű ködésével, a tudatos pénzhasználat követelményeivel, a különböző pénzügyi szolgáltatások jellemző ivel, valamint a pénzügyi termékekhez kapcsolódó kockázatokkal. Az oktatás végén a fő iskola tanulmányi versenyt rendez, ahol a diákok számot adhatnak az elsajátított ismeretekrő l. A szakkör kedvező fogadtatását mutatja, hogy míg a program 2008-ban két tatabányai gimnáziumban indult el, 2010-ben már hét középiskolában tartottak foglalkozásokat a fő iskola hallgatói. A Pénziránytű Alapítvány fontosnak tartja a pénzügyi ismeretek közoktatáson belüli terjesztését, így a Modern Üzleti Tudományok Főiskolájával való együttmű ködést is. A főiskola a támogatási összegbő l azokat a hallgatókat készíti fel, akik részt vesznek az ismeretterjesztő szakkörök munkájában.
Karitatív bélyegakció a rák ellen
Egy héten keresztül a Rákellenes Világnapra és a betegség elleni küzdelem fontosságára hívta fel a fi gyelmet a Magyar Posta az ország 750 nagypostáján. Aki a „Mellrák: Adunk a gyógyulásra!” elnevezésű bélyeggel küldi levelét, 50 forinttal támogatja az Országos Onkológiai Intézet kutatásait. A mellrák elleni küzdelem világszerte a figyelem középpontjába került. A mellrák a betegséggel való tudatos szembenézéssel legyőzhető. A tudomány, a diagnosztikai eszközök és a terápiás lehetőségek állandó fejlődése mellett a folyamatos és tudatos önvizsgálat, az egészséges életmód kialakítása, valamint a 45. életév felett a szűréseken való rendszeres részvétel – a mellrák elleni küzdelem hatékony eszközei. A kisgyermekkora óta az Amerikai Egyesült Államokban élő Bodai Balázs mellsebész, a kaliforniai Sacramento Mellsebészeti Centrumának profeszszora gyógyító-kutató munkája során maga is megtapasztalta betegei körében azt, hogy a gyógyulás a korai felismerés függvénye. Az ő ötlete volt, hogy a megelőző-felvilágosító munka részeként leveleken és más postai küldeményeken is a mellrák elleni küzdelem fontosságát lehetne „megüzenni” az embereknek. Amerikában 1998 óta forgalmi bélyeg viszi a hírt az embereknek: a mellrák önvizsgálattal és szűrésekkel idő ben felismerhető és gyógyítható. A Magyar Posta e kezdeményezéshez csatlakozott, amikor 2005-ben – a nemzetközi mintára – „Mellrák: Adunk a gyógyulásra” elnevezéssel feláras bélyeget bocsátott forgalomba. A magyar postabélyeg érdekessége, hogy az amerikai posta által kibocsátott bélyeg grafikájával megegyező , illetve az alapján készült. Az eltelt idő alatt mintegy 132 ezer bélyeg értékesítésével több mint 6,5 millió forintot gyűjtöttek össze a lakosság segítségével az Országos Onkológiai Intézet rákellenes kutatásaira.