Az ügyfelekre koncentrál a felügyelet

A pénzügyi felügyelet (PSZÁF) tavaly 88 millió forint bírságot szedett be fogyasztóvédelmi ügyekben.Siklósi Máté, a PSZÁF ügyvezető igazgatója tegnap elmondta: a büntetés mellett a szervezetnek egyre több eszköze van, hogy érvényesítse fogyasztóvédelmi jogkörét.

Már elindult egy, a PSZÁF által kezdeményezett közérdekű per, melyben nemcsak arra kérték a bíróságot, hogy az eljárás alá vont vállalkozás kapcsán állapítsa meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, hanem a fogyasztók káránakmegtérítését is el kívánják érni. A felügyelet a jövőben kiemelt szerepet szán a hatósági szerződéseknek: a cégek egy része számára a bírság alternatívája lehet, ha egy ilyen szerződésben vállalják, hogy a jövőben tartózkodnak a jogsértéstől, illetve megfelelően rendezik a jogsérelmet szenvedett károsultak helyzetét.

Balogh László, a PSZÁF alelnöke elmondta: a felügyeletnél általános fogyasztóvédelmi ajánlás készül. A társadalmi egyeztetésen keresztülment javaslat márciusban készül el, majd még az idén két speciális ajánlást adnak ki a biztosítók és a hitelintézetek számára, majd jövőre további ajánlások várhatók. Természetesen ezek nem kötelező jellegűek, ugyanakkor az egyes ügyekben a PSZÁF figyelembe fogja venni, hogy az adott vállalkozás korábban mennyire tartotta be az ajánlásokban foglaltakat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.