Várja a bocsánatkérést a Posta
Az egyesület megtévesztőnek minősítette a posta SzerenCSEKK akcióját, amelyben azonban a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ellenőrzése nem talált kivetnivalót. Szerintük az akció promóciója közben a posta eleget tett a fogyasztóvédelmi előírásoknak, így az eljárást megszüntették.
A társaság most bocsánatkérést vár az akciót „állítólagos fogyasztói észrevételek alapján” a sajtóban több alkalommal is megtévesztőnek minősítő Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségétől (FEOSZ). A posta lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint cégük tavaly június 7-én hirdette meg Csekkről csekkre nyerhet elnevezésű kampányát, amelyben minden ügyfél, aki az akció időtartama alatt készpénz-átutalási megbízást (sárga csekket) adott fel valamely postahelyen, kapott egy ingyenes képeslapot, postai nevén Szeren-CSEKK-et. Ezt ha kitöltötték és bérmentesített képeslapként a megadott címre visszaküldték, sorsoláson vett részt. Minden munkanapon egy ügyfél visszanyerte a befizetett összeget, de maximum 50 ezer forintot.
Az NFH 2010. december 17-én értesítette a postát, hogy a fogyasztók nem megfelelő tájékoztatása miatt a FEOSZ feljelentést tett a társaság ellen. A hivatalból indított eljárás során a postának öt munkanapon belül nyilatkoznia kellett valamennyi futó nyereményjáték pontos részleteiről, kiemelten kezelve a Csekkről csekkre nyerhet elnevezésű kampányt. A Magyar Posta január végén kapta kézhez a hivatal végzését, miszerint az eljárást megszüntették, mert a kampánnyal összefüggésben jogsértés nem volt megállapítható.
A társaság a korrekt együttműködésre törekszik valamenynyi fogyasztóvédelmi szervezettel, de határozottan kiáll jogos érdekei mellett. Ezért levélben fordult a FEOSZ-hoz, melyben kéri a nyilvánosság előtt tett – a posta szerint – hitelrontó kijelentések visszavonását.