Malév-kód alatt is repül az American

A Malévval közösen üzemelteti a New York JFK repülőtérre közlekedő járatát az American Airlines – jelentette be Kurt Stache, az amerikai légitársaság nemzetközi tevékenységéért felelős alelnöke. Az együttműködés nagymértékben javítja a magyar légitársaság versenyképességét a transzatlanti útvonalon.

Az American Airlines októberben jelentette be, hogy a Budapest Airportnak sikerült meggyőznie a dallasi járatfejlesztési szakembereket, s április hatodikán közvetlen járatot indítanak Budapestre. A Malév vezetése azonnal tárgyalást kezdeményezett arról, hogy a gépre ne csak értékesítési joga legyen a Malévnek, hanem a járat viselje a magyar légitársaság kódját is – ahogy több amerikai belföldi járatra már korábban is volt ilyen code-share szerződése a két légitársaságnak, ahogy az AA több transzatlanti járatára is. Az együttműködés szakmai berkekben már korábban is ismert volt, hivatalosan is bejelentették az együttműködést.

New Yorkból 24 olyan járatra kínálnak csatlakozást, amely Malév-járatszám alatt is repül, beleértve Chicagót, Miamit és a nyugati part nagyvárosait, valamint az American központját Dallas Forth Worth repülőterét. A járatok a 2007-ben felújított nyolcas terminálra érkeznek New Yorkban, s innen indulnak a csatlakozások is, valamint a 2006-ban átadott kilences terminálról. A Malév 25 európai városba kínál csatlakozást az American utasainak, különös tekintettel a régió városaira és a Közel-Keletre.

– Nem kétséges, hogy a járatok tele lesznek, átlagban azonban nyolcvan százalék fölötti telítettséggel már elégedettek lennénk –mondta az American alelnöke, hozzátéve: különös hangsúlyt fektetnek majd az üzleti utasokra. A Boeing 767–300-as gépen 30 business utasnak van hely, s a Malévnak a járat indulására elkészül az új üzleti várója a repülőtér Skycourt termináljában, amelyet március végén adnak át. – Erőteljes a kereslet a járat iránt. Azzal, hogy egy átszállással juthatnak el utasaink New Yorkba bármelyik célállomásunkról, sok régi utasunkat csábíthatjuk vissza a Malévhez olyan versenytársainktól, mint például a Lufthansa – tette hozzá Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója.

Az American Airlines korábbi képviselőjével, a Tensi Aviationnel dolgozik tovább az értékesítésen, s néhány munkatársa is a magyar cég irodájába költözik be. A járatra mind a Malév, mind az American honlapján lehet jegyet foglalni, utóbbi hamarosan magyar nyelven is rendelkezésre áll. A napi járatot a téli menetrendben heti négyre csökkentik és 2012 tavaszától ismét napi járatot üzemeltetnek majd.

A legpatinásabb légitársaság

Az American Airlines elődje, 1919-ben indult számos független légicég szövetségeként, első járatuk egy postajárat volt. 1930 óta működik American Airlines néven, 1959-ben repülték át először leszállás nélkül az amerikai kontinenst egy Boeing–707-es repülőgéppel. 1960-ban a világon először indítottak elektronikus foglalási rendszert és az első törzsutasprogram, a mai napig működő American Advantages is a nevükhöz fűződik.

Az American Airlines számokban

250 célállomás

napi 3400 járat

900 gépes flotta

78 000 dolgozó

10 000 pilóta

Kurth Stache, az American alelnöke és Martin Gauss Malév-vezér közösen terveznek
Kurth Stache, az American alelnöke és Martin Gauss Malév-vezér közösen terveznek
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.