Dióhéjban
Munkahelyi önkéntesség: nyert a T-csoport és a Kürt
A Hungarian Business Leaders Forum 2010 októberében hirdette meg a HBLF – Vodafone Munkahelyi Önkéntesség Díj – Magyarország pályázatot. A díj elnyerése elismerés minden olyan magyarországi vállalatnak, amely – mérettől függetlenül – munkahelyi önkéntességi programot vezet be annak érdekében, hogy javítsa a munkavállalási nehézségekkel küzdő emberek foglalkoztathatósági esélyeit. A HBLF a díjat Magyarországon három kategóriában hirdette meg: a nagyvállalatoknak, a kisvállalatoknak és a vetélkedőbe újonnan belépőknek. A magyarországi díj egy európai program része, amely 22 európai országban működik a „2011 – Az önkéntesség európai éve” elnevezésű kezdeményezéssel összhangban. A magyarországi győztesek továbbjutnak az európai versenybe. Nagyvállalat és új belépő kategóriákban a Magyar Telekom Nyrt. „Jövő/Menő” programja lett a nyertes. A „Jövő/Menő” program célja, hogy egy választott terület életén keresztül mutassa be a fenntartható fejlődés ideájának megvalósulási lehetőségeit, a társadalom széles rétegeinek bevonásával, több közösségi program keretében. Az első három évben a Mezőcsáti kistérség az együttműködési projekt helyszíne. A kisvállalat kategóriában a Kürt Zrt. H2O programja (Hátrányos Helyzetűek Oktatása) érdemelte ki a győztesnek járó elismerő oklevelet. A H2O projekt mára már közel 150 önkéntessel működik, melyhez folyamatosan csatlakoznak a projektbe bevont további szponzorvállalatok (Zwack, Vodafone, Gábor Dénes Díjasok Klubja) munkavállalói is. A hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása egy oktatási módszer átadásával, segítségével valósul meg. E módszertant öt évig kell alkalmaznia az iskolának, ez idő alatt a H2O projekt segíti az iskolát szakmailag és erkölcsileg is. Az európai győztesek kihirdetésére 2011. március 18–19-én kerül sor ünnepélyes keretek között Londonban, a European Celebration Event elnevezésű eseményen. A HBLF a győzteseken kívül minden további pályázó céget is oklevéllel jutalmazott, így elismerésben részesült az E.ON Hungária Zrt., az Erste Bank Hungary Nyrt., a GE Hungary, a MorganStanley Magyarország Elemző Kft. és a Pfizer Kft. is.
Árvíz: újra mozdul az ország
A csapadékos tél után ismét árvízveszély fenyegeti az országot. Várható, hogy a védekezés ismét megmozgatja a hazai vállalatokat, amelyek már számos alkalommal támogatták az elöntött területeken védekezők munkáját. Az elsők között sietett a védők segítségére az E.ON. Tíz terepjáró gépjárművet adott bérbe jelképes összegért az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságnak az árvíz elleni küzdelem segítésére. Folyamatos az árvízi és belvízi védekezés az országban, jelenleg több mint 1800 kilométeren van árvízvédelmi készültség a hazai folyókon, és több százezer hektárnyi terület áll víz alatt. A katasztrófavédelem és a vízügy folyamatosan dolgozik a védekezésen és az érintett lakosság ellátásának biztosításán. Kutas István, az E.ON szóvivője elmondta: „Felelős hazai vállalatként kiemelten fontosnak tartjuk, hogy minél több formában hozzájáruljunk a magyarországi katasztrófahelyzetek mielőbbi orvoslásához”.
Közös Többszörös
A Deloitte magyarországi társaságai a tavalyi évhez hasonlóan idén is pályázatot hirdetnek jótékony célú szervezetek, alapítványok számára. A Deloitte idén azokat a pályázó szervezeteket keresi, amelyek valamilyen formában beteg vagy hátrányos helyzetű gyermekek képességfejlesztésében nyújtanak segítséget.
Az elnyerhető legmagasabb összeg hárommillió forint. Gion Gábor, a Deloitte Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a Közös Többszörös elnevezésű program pályázói számára fontos feltétel, hogy dolgozzanak ki egy koncepciót arról, hogyan tudják a leghatékonyabban felhasználni a Deloitte-tól kapott támogatást. A pályázat beküldésének határideje 2011. február 14., az eredményhirdetés 2011. március elején várható.
Vásárlóival összefogva támogat a Tesco
Év végi akciói révén mintegy 38 millió forinttal járult hozzá a Tesco a nélkülöző családok életének megkönnyítéséhez. A vásárlók segítségével az áruházlánc a Magyar Vöröskereszt, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Ringier médiavállalat karitatív kezdeményezései által segítette a rászorulókat. A helyi közösségeket 2010 vége óta mintegy 4,5 millió forinttal támogatta. Hajdúböszörményben például a helyi önkormányzattal együttműködve 1,3 forint értékű adományt juttattak el a rászorulóknak. Országos élelmiszergyűjtést is tartottak 115 Tesco áruházban. A vásárlók közreműködésével 20 millió forint értékben 33 tonnányi adományt gyűjtöttek össze.
A tartós élelmiszercsomagokat már az ünnepek előtt szétosztották a Magyar Élelmiszerbank közreműködésével a nehéz sorsú családok között. Külön akció keretében csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtéséhez. A pénztáraknál bárki vásárolhatott a 200 forint névértékű adománykuponokból. Az ennek köszönhetően összegyűlt 7,2 millió forintot a segélyszervezet ugyancsak a rossz anyagi körülmények között élő családok támogatására fordította. A Ringier Kiadó Kapocs programjának is kiemelt partnere volt az áruházlánc. Az együttműködés eredményeképpen 100 darab, egyenként 50 ezer forint értékű, tartós élelmiszerekből, tisztítószerekből, játékokból álló csomag talált gazdára. A Tesco munkatársai is részt vettek a csomagok személyes átadásában. Idén a Tesco folytatja hagyományosnak számító akcióit is. 2010-ben például a veszélyhelyzetbe kerülő Ability Park nyerte el az Év Támogatottja címet, amely a park fenntartói szerint nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy az állandó kiállítást ne kelljen becsukni, sőt a szervezők ismét gondolhatnak arra, hogy vándorkiállítást indítsanak szerte az országban.