Elrepült a londoni tőzsdéről a British Airways

Mától International Consolidated Airlines Group néven vezetik be Londonban és Madridban a British Airways és az Iberia új holding vállalatát. A légiutas-kísérők sztrájkkal „köszöntik” a fúziót.

Huszonnégy év után csütörtökön forogtak utoljára a londoni tőzsdén a British Airways (BA) részvényei. A brit nemzeti légitársaság papírjai 1,7 százalékos veszteséget elszenvedve 2,82 fonton fejezték be utolsó „munkanapjukat”, ami azt jelenti, hogy a vállalat 3,46 milliárd fontos értéken vonult be a spanyol megfelelőjével, az Iberiával kötött házasságba. Az utolsó formaságok elvégzése után a fuzionált cégek a fantáziát kevéssé megmozgató International Consolidated Airlines Group (ICAG) néven kezdik meg ma új pályafutásukat a londoni és a madridi értéktőzsdén. A brit lapok üzleti tudósítói emlékeztetnek arra, hogy amikor a Thatcherkormány idején végrehajtott privatizációk során a BA-t bevezették a londoni tőzsdére, a papírokat tizenegyszeresen jegyezték túl.

Mint erről a brit–spanyol megállapodás megkötése alkalmából a Népszabadság is beszámolt, a BA és az Iberia megtartja külön-külön a márkanevét. Az egyesülést követő ötödik évre megvalósulhat a legfontosabb cél, a működési költségek évi mintegy 400 millió eurós lefaragása. Az új csoport 419 repülőgéppel rendelkezik, melyek 205 desztinációra juttatják el az utazókat, várhatóan mintegy évi 55 milliót. Piaci érték szempontjából a Lufthansa után Európa második legnagyobb légitársasága jön létre. Az évi várható bevétel 15 milliárd euró lesz.

Továbbra is külön márkanév alatt, de már együtt repülnek
Továbbra is külön márkanév alatt, de már együtt repülnek

A semmitmondó ICAG elnevezés nem véletlen: a további terjeszkedés lehetőségét rejti magában. A csoport egy tizenkét légitársaságból álló listát állított fel, melyek felvásárlása iránt érdeklődik. A prioritás egy ázsiai légitársaság bevonása. Az ICAG székhelye adózási szempontok miatt Madridban lesz, és a spanyol fővárosban kerül majd sor az igazgatósági találkozók és közgyűlések többségére is. Az új cég vezérigazgatója a BA eddigi első embere, Willie Walsh, akinek alapfizetése nyomban 12 százalékkal emelkedik, elérve az évi 825 ezer fontot.

Az utaskísérőket képviselő Unite szakszervezet éppen a másfél éve készülő fúzió napján, az ünnepélyes alkalmat beárnyékolva hozta nyilvánosságra, hogy tagjai a napokban elvégzett szavazás során kiálltak az újabb tiltakozások, leállások mellett. Az aktivisták többek között azoknak az utazási kedvezményeknek a visszaszolgáltatását követelik, melyeket a legutóbbi hullám során vont el az utaskísérőktől a menedzsment. A vezetés bízik abban, hogy a sztrájk ellenére, melyet legalább hét nappal korábban be kell jelenteni, valamennyi gatwicki és a City Airportról induló járatát üzemeltetni tudja, és felszállhatnak a heathrow-i transzatlanti gépek is. Tavaly összesen huszonkét napot sztrájkoltak a BA dolgozói, s ez mintegy 150 millió fontos veszteséget okozott a vállalatnak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.