Nálunk bővítenek a német autógyártók

Növekvő exportmegrendeléseiknek köszönhetően tavaly közel ötödével több autó és motor készült a győri Audi Hungáriánál, és idén gyorsít a szentgotthárdi Opel is.

Létszámát és termelését is növelte a legnagyobb magyar exportőr, azAudiHungaria:Győrben tavaly 1,65 millió motor és 38,5 ezer autó készült, ami az előbbi esetében 19 százalékos, a sportkocsiknál 18 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

– Jelentős növekedési trend jellemezte a 2010-es évet, és vállalatunk a 2009-es válság után ismét dinamikus fejlődési pályára állt. Ez mind a motor-, mind a járműgyártás területén megmutatkozott. A foglalkoztatottak száma az elmúlt évben 514 fővel növekedett, Győrben jelenleg 6138-an dolgoznak – így magyarázta a termelési eredményeket Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor ügyvezető igazgatója.

Tavaly átadták a Kísérleti Motorgyártó Központot, itt tizenhat új benzines és dízelhajtóművet készítenek. A motorüzemben négyhengeresekből 1,3 millió készült, de Győrben gyártják az anyacég csúcshajtóművének számító tizenkéthengereseket is. Csak a magyar Audi terméke a TT Coupé (20 ezer darab) és Roadster (5800), valamint az A3-as Cabriolet (12,3 ezer) sportkocsi. Tavaly novemberben készült el a félmilliomodik győri autó, ezzel egy időben az RS3 Sportback modellel bővült a termékválaszték. Az Audi Hungaria szerszámgyára az elmúlt évben megkezdte az Audi RS 5 karosszériaelemeinek gyártását, ezzel már hat modellhez szállítanak komplex megmunkálású karosszériaelemeket a győriek.

A következő évek kedvező üzleti kilátásaival magyarázza Rupert Stadler konszernelnök, hogy az Audi 900 millió eurós beruházást valósít meg Győrben: a jelenlegi évi kétmillió darabos kapacitású motorgyár és hatvanezres kapacitású autó-összeszerelő üzem mellé épülő új gyárban 2013-tól évente 125 ezer autót készít majd az Audi Hungaria. Ezzel a jelenlegi 5800 fős dolgozói létszám 7600-ra bővül, és úgy számolnak, hogy a beszállítókkal és szolgáltatókkal 15 ezer lehet az Audi magyarországi foglalkoztatottjainak száma.

Felvették az első dolgozót az Opel új szentgotthárdi gyárába, és ahogy Solt Tamás, a General Motors Powertrain Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, a tervek szerint haladnak az új beruházás előkészületei. Az 1992 óta működő és jelenleg hatszáz embert foglalkoztató üzem szomszédságában márciusban lesz az első kapavágás, és 2012. elején már megindul a próbatermelés. A teljes felfutás után évi félmillió új motor készülhet majd. Az egyedülállóan rugalmas technológiával működő szalagon három új generációs motorcsaládot gyártanak majd: a piaci igényeknek megfelelően változtatható a benzinesek és dízelek aránya.

Az új Opel-beruházás értéke félmilliárd euró és a gyárban a tervek szerint 800 főt foglalkoztatnak majd. Az első új dolgozó, egy magasan kvalifikált mérnök már állományba került, és idén még száz új embert vesznek fel Szentgotthárdon. Az új motorgyár részben a korábbihatvanezernégyzetméteres autó-összeszerelő üzemben, részben a kivitelezés alatt álló teljesen új, harmincezer négyzetméteres üzemcsarnokban kap helyet. Szeptemberben telepítik az új gépsorokat, 2012 őszén indul az üzemszerű termelés. Szentgotthárdon tavaly 216 ezer motor készült, ez hatvanezerrel marad el az előző évtől. A gyáriak szerint ez volt a mélypont, 2011-re ennél nagyobb mennyiséggel számolnak. A 2000-es rekordévben 480 ezer benzinmotort szállítottak innen az Opel és Vauxhall autókhoz.

– A Magyar Suzukinál 2010-ben 170 ezernél több autó készült, és idén a tavalyinál nagyobb darabszámban reménykedünk – tájékoztatta lapunkat Urbán László, a társaság általános vezérigazgató-helyettese. Az esztergomiak bíznak az új Swiftben, amely iránt keresletnövekedés várható a legnagyobb exportpiacuknak számító Egyesült Királyságban, Németországban, Hollandiában és Görögországban. A Magyar Suzuki dolgozói létszáma jelenleg 3500 fő. A csúcsévnek számító 2008-ban 282 ezer, 2009-ben 180 ezer, tavaly ennél kevesebb autót gyártottak Esztergomban. Új beruházást nem terveznek, de modellfejlesztési programjuk szerint 2012-ben egy új esztergomi autó megjelenése várható. Erre azért is szükség van, mert lejár a Suzuki és a General Motors szerződése, melynek keretében a Splash testvérmodelljét, az Opel Agilát jelenleg is Esztergomban gyártják.

Motor-összeszerelés a győri Audi Hungariánál. Futószalagon jönnek a megrendelések
Motor-összeszerelés a győri Audi Hungariánál. Futószalagon jönnek a megrendelések
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.