Indul a pozitív fogyasztóvédelmi lista

Februártól péntekenként munkaidő után is, illetve hétvégén 18 óráig hívhatják a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) ügyfélszolgálatos munkatársait azok a vásárlók, akik úgy gondolják, hogy valamilyen módon sérültek a fogyasztói jogaik. Pintér István, az NFH főigazgatója, lapunknak elmondta: a hivatal a célra három telefonvonalat létesít, erre külön költségvetési forrást nem használ fel, az NFH megyei kirendeltségein dolgozók fogják ellátni a telefonos ügyfélszolgálat feladatait rotációs rendszerben.

Az NFH tavasszal elindítja a fogyasztóvédelmi pozitív listáját. Ezen azok a vállalkozások fognak szerepelni, amelyek a fogyasztóvédelmi jogszabályoknak maradéktalanul eleget tettek. A pozitív lista elérhető lesz az NFH honlapján, de erről a hivatal is kiad egy igazolást, amit a jogkövető vállalkozó kifüggeszthet az üzletében. Az a vállalkozó, amelynél valamilyen fogyasztóvédelmi problémát találnak, az lekerül erről a listáról, ugyanakkor a vállalkozók maguk is kérhetnek vizsgálatot az NFH-tól, hogy az igazolja, hogy a cég a fogyasztóvédelmi jogszabályokat betartva, vevőbarát módon működik. A pozitív lista tapasztalatait felhasználva az NFH tervei szerint lehetőleg az idén, de legkésőbb jövőre bevezetik a cégeknek adható „fogyasztóbarát” emblémát, illetve a hivatal munkatársai már kidolgozták az embléma adhatóságának a kritériumrendszerét.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.